středa 17. února 2016

Na co se v březnu třesu

Vím, že ještě do března daleko, ale na přelomu měsíců tu mám vždycky tolik článků a v průběhu měsíce je to horší, že jsem se rozhodla, že s tímto článkem se podělím už teď.
Tuhle rubriku mám moc ráda, protože mě nutí si vyhledat, na co se můžu těšit, a potom se na to opravdu můžu těšit. A těšení se je pro mě moc příjemný pocit. Doufám jen, že vám nevadí, že stále více se tu objevují filmy a stále méně knihy. Filmy nabírají, protože je to nyní mé hlavní zaměření, a knihy ubývají, protože mám stále větší chuť číst klasiky a knihy, co už vyšly, a ty nové mě tolik nezajímají. A pokud ano, tak nevycházejí u nás. I tak ale doufám, že vás tato rubrika baví a že v ní třeba přijdete na kousky, kterých jste si ještě nevšimli.

KNIHY
Vše, co jsme si nikdy neřekli
Celeste Ng
Odeon, 272 stran

O této knize jsem toho už spoustu slyšela ze zahraničí a zpravidla to byly dobré ohlasy. Podle anotace zní kniha zajímavě. Z ní jsem pochopila, že to bude především o lidech, vztazích a jak každý reaguje na tragickou situaci. Mám ráda psychologické knihy, snad se mi to tedy bude líbit.


Kniha nových zvláštních věcíKniha nových zvláštních věcí
Michel Faber
Kniha Zlín

O této knize nemůže přestat šířit chválu Jen Campbell a já jejímu názoru věřím, ale především mě fakt na tuto knihu nalákala. Tak jen doufám, že nebudu mít přehnaná očekávání.




FILMY
My tři, nebo nikdo
Kheiron, 2015

Neviděla jsem sice trailer, ale bohatě mi stačil popisek k tomuto filmu, aby mě zaujal. Migrační krize, uprchlíci, soužití různých kultur je něco, co mě hodně zajímá, ale nedůvěřuji médiím, proto se ráda cokoli dozvím z různých zdrojů. A ano, toto je sice jenom film, ale často se filmy prokázaly jako dobré ukazatele na společenské problémy.


Batman vs. Superman: Úsvit spravedlnosti
Zack Snyder, 2016

Batman patří k mým oblíbeným superhrdinům, ale za to můžou jedině filmy od Christophera Nolana, protože žádné další jsem zatím neviděla. Se Supermanem zatím nemám zkušenost žádnou. Nový film, který jejich příběhy spojí dohromady, vypadá hodně nadupaně už jenom tím hereckým obsazením. Popravdě nevím, co od toho čekat, protože mám určitě větší přehled v Marvelu než v DC, ale i tak se na to moc těším, takže doufám, že tento film bude srozumitelný i pro ne tak zasvěceného diváka.

Humr
Yorgos Lanthimos, 2015

Na tohle se těším opravdu hodně a moc bych si přála, abych se na to dostala do kina. Přijde mi to jako přesně ten typ filmu, který by mě mohl oslovit, který bych si mohla zamilovat. Je to britské, má to bizarní, ale romantický námět, vypadá to výborně. Trochu mi to připomíná film Ona, který miluji. Už z plakátu na mě působil tak, že se mi bude líbit, a s Humrem je to ta samá situace. O něm jsem už ze zahraničí ale slyšela dobré ohlasy, ale evidentně to není pro každého. Doufám ale, že to bude tak akorát pro mě. 

Já, Olga Hepnarová
Tomáš Weinreb, Petr Kazda, 2016

Tenhle film vypadá neskutečně zajímavě a má veliký potenciál uspět i v zahraničí a já moc doufám, že je dobrý, protože chci, aby Češi zase jednou uspěli, aby se o našich filmech mluvilo pozitivně, abychom se ve světě měli s čím ukázat. I na tohle bych ráda zavítala do kina, protože by to mohl být pěkný zážitek.



Mustang
Deniz Gamze Ergüven, 2015

Další francouzský film o muslimské kultuře a i tento vypadá velmi dobře. Navíc už má dobré ohlasy, což je vždy dobré lákadlo. 





Smrtelné historky
Jan Bubeníček, 2016

Podle anotace tento film zní zajímavě. Docela mě to upoutalo i podle fotek, ale jaká bude konečná podoba? Dobrá, či špatná? Potřebovala bych trailer, abych si mohla udělat lepší představu, ale nejlepší ze všeho bude asi tento film vidět a pak hodnotit...




Anomalisa
Charlie Kaufman, Duke Johnson, 2015

Trailer na tento film jsem viděla už minulý rok a okouzlil mě. Viděla jsem ho teď podruhé a okouzlil mě znovu. Podle traileru, podle ohlasů ze zahraničí tuším, že tohle je jednou zase film pro mě. Když už v traileru slyším ta slova, ty myšlenky, jako by byly z mé hlavy, ten film si mě už koupil. Já mám takové filmy nejradši - o lidech, o tom dobrém v nich, o lásce, o tom dobrém ve světě. Režisér a scénárista Charlie Kaufman je tvůrce scénáře mého milovaného filmu Věčný svit neposkvrněné mysli, na druhou stranu je tvůrcem i toho pro V kůži Johna Malkoviche, který mě fakt nebavil. I tak si myslím, že tentokrát Charlie Kaufman opět zabodoval. Na tohle bych opravdu chtěla do kina. Jo! A David Thewlis v hlavní roli, nominace na Oscara,... To jsem ještě neřekla?

Hledání
Michel Hazanavicius, 2014

Už dva roky starý film se konečně dostává i k nám. Nejdřív jsem si říkala, že něco takového mě nezajímá, ale pak jsem viděla trailer a zjistila jsem, že jsem se spletla. Nemám ráda válečné filmy, které jsou jen o válce, mám radši ty o lidských osudech a tento na mě působí hodně silně, takže ano, i tento film bych moc ráda viděla.



Ave, Caesar!
Joel Coen, Ethan Coen, 2016

Nový film bratří Coenů vypadá hodně, hodně dobře. Už jen u traileru mi cukaly koutky, protože mi to zkrátka přišlo vtipné. Dělat si srandu z Hollywoodu - toho není nikdy dost! Navíc tady tu srandu dostanete prostřednictvím skvělých režisérů a nadupaného obsazení. Tady se sešlo tolik velkých jmen, že to prostě musí stát minimálně za ně. Po těch všech dramatech a válkách tohle určitě přijde vhod!

Polednice
Jiří Sádek, 2016

V posledních dvou měsících se mi podařilo dostat se častěji do kina a pokaždé jsem viděla trailer na Polednici a i po tom opakování z něj dostávám husinu. Na horory se moc nedívám, ale u českého udělám určitě výjimku, navíc když vypadá tak dobře. Myslím, že by to mohlo být dobré, tak snad se nepletu. 


Rodinka Belierových
Eric Lartigau, 2014

Další dva roky starý francouzský snímek se konečně dostává k nám. A na tento jsem slyšela hodně pozitivní ohlasy! Mně samotné to připadá malinko sentimentální a mám strach, aby to příliš netlačilo na city, ale recenze jsou opravdu dobré, tak se třeba mýlím. Snad ano.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.