sobota 6. února 2016

Na co se v únoru třesu

KNIHY
Dám ti slunce - Příběh dvou životů
Jandy Nelson
CooBoo, 360 stran

Tahle kniha si v zahraničí vysloužila jen ty nejnadšenější ohlasy, takže si myslím, že by to mohla být moc pěkná romantická oddechovka pro teenagery.




Odvrácená tvář lásky
Colleen Hoover
YOLI, 288 stran

Od Colleen Hoover jsem už četla sérii Bez naděje, která se mi moc líbila, takže bych si od ní ráda přečetla i něco dalšího, až budu mít chuť na něco romantického, ale dramatického. I když o této knize jsem slyšela i to, že je dost erotická. Tak uvidíme, jak se mi to nakonec bude líbit.


Harry Potter: Bytosti kouzelnického světa
J. K. Rowling
Albatros, 96 stran

Mudlovské omalovánky mi Ježíšek stále ještě nenadělil a už vycházejí nové. Jsem pozadu. Moc se mi tyto omalovánky líbí, ale ve skutečnosti trochu pochybuji, že bych je opravdu vymalovávala. Spíš by mi to jen tak leželo na poličce. Takže ačkoli se na ně těším, nikdo mi je prosím nekupujte. To by byly nejspíš vyhozené peníze.

Všichni jsme hleděli vzhůru
Tommy Wallach
CooBoo, 328 stran

Tahle knížka mě zaujala už tehdy, kdy vyšla v originále. Zaujala mě svou krásnou obálkou, která se bohužel nedostala na české vydání. Ta česká obálka mi oproti té původní přijde jako chabá a laciná napodobenina, ale možná, kdybych neznala originál, tak by mi to tak nepřišlo. Nicméně tato youngadultovka vypadá fakt zajímavě a pokud bude dobrá tak, jak dobře zní, tak by to bylo něco pro mě.

FILMY
Brooklyn
Drama / Romantický
Velká Británie / Irsko / Kanada, 2015, 111 min

Toto britské romantické drama nominované na Oscara mě zaujalo přídavnými jmény, která jsem právě použila. Je to britské (to znamená i britské obsazení), je to romantické, dramatické a má to určitou záruku kvality v tom, že to má šanci na zlatou sošku. Podle traileru mi přišlo, že by to mohlo být až příliš, až moc sladké, až nechutně romantické, ale hodnocení to má dobrá, takže to vypadá, že Britům budu moci věřit.

Rodinný film
Drama
Česko, 2015, 95 min

Podívala jsem se na trailer a byla jsem dost zaujata. Tento nový český film má velmi dobré obsazení, první hodnocení jsou velmi kladná, ale především mě to fakt zaujalo tím, co jsem viděla. Konečně to na mě působilo jako český film, který má ambice být dobrým filmem i mimo Českou republiku. Docela ráda bych na to šla i do kina, protože v to chovám opravdu veliké naděje.

Saulův syn
Drama
Maďarsko, 2015, 107 min

Horký kandidát na Oscara a výborně hodnocený maďarský film o Židech v koncentračních táborech. Předpokládám, že to bude hodně silné a hodně dobré, protože jsem na to neslyšela jediný špatný názor. I podle traileru to vypadá jako něco, co by mě mohlo bavit. I na tento snímek bych šla ráda do kina.


Deadpool
Akční / Fantasy / Sci-Fi
USA, 2016, 108 min

Tento film má asi nejlepší a nejpůsobivější reklamu, jakou jsem kdy viděla. Nejenom že ji vytvářejí sami fanoušci tím, jak o tomto filmu neustále diskutují, ale především distributoři rozehrávají takovou hru, jakou jsem nezažila. Viděli jste všechny ty plakáty? Některé mě fakt rozesmály. Já se na tento film těším, ale zároveň se bojím. Vím, o co půjde, o jaký typ humoru jde. A mně občas nevadí hodně drsný a vulgární humor, ale v jak kterém filmu. Někdy mi to sedne velmi dobře, jindy ne. Takže Deadpool u mě může dopadnout buďto výborně, nebo jako totální ztráta času.

Taxi Teherán
Drama
Írán, 2015, 82 min

Tohle bych opravdu moc chtěla vidět, ale jedinou mou šancí jsou klubová kina, do kterých bych musela dojíždět. A ani nevím, kdo by na to se mnou šel. Celý koncept tohoto filmu mi přijde nesmírně zajímavý. Íránský režisér Džafar Panahí, kterému dokonce zakázali natáčet, natáčel lidi, kteří nastoupili do jeho taxíku. A na tom má divák poznat, jak to v současném Íránu vypadá. A já bych se to moc ráda dozvěděla.

Dánská dívka
Drama / Romantický / Životopisný
Velká Británie / Belgie / USA, 2015, 119 min

Máme tu další britský film s působivým námětem a Eddiem Redmaynem v hlavní roli. Hodně mě to zajímá, podle traileru to vypadá nádherně, ale už jsem četla recenze, že Tom Hooper přechází až ke kýči. Jsem moc ráda, že někdo toto téma zfilmoval a doufám, že i dobře, snad z toho není jen obyčejný nebo dokonce špatný film, to by byla škoda.

Líza, liščí víla
Komedie / Romantický / Fantasy
Maďarsko, 2015, 98 min

Máme tu další maďarský film, který bude mít u nás tento měsíc premiéru a který mě zaujal. Tohle bude především klubová záležitost, ale vypadá velmi zajímavě. Lehce potrhle, ale ve stylu, v jakém by se mi to mohlo líbit. Líza je přirovnávána k Amélii z Montmartru a podle trailer musím uznat, že v tom vidím jistou podobnost, takže by to pro mě mohl být velmi vhodný film. 

Chystáte se na něco do kina?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.