středa 27. dubna 2016

Konečně vím, jak definovat své oblíbené filmy

Často jsem se při psaní Zkouknuto dostala do svízelné situace, když jsem měla mluvit o svém oblíbeném filmu nebo kterémkoli, který je nějakým způsobem blízko mému srdci. U mě totiž existuje určitý typ filmů, které mám ze všech nejradši - dělají mi největší radost, nejvíce se mi líbí, nejvíce mě zajímají a mají pro mne opravdovou vnitřní hodnotu, protože mám pocit, že se mnou souzní. 
Stále jsem přemýšlela, co mají společného a jak je tedy dle toho můžu pojmenovat. Nemohla jsem však na jeden utvrzující znak přijít. Je pravda, že to většinou bývají "intelektuální" (představte si pod tím slovem, co chcete), přemýšlivé filmy, kde hraje velkou roli láska, řeší témata, která mě trápí nebo o kterých já sama často uvažuji, jsou natočeny zvláštním, originálním a pro mě velmi líbivým stylem a hraje v nich úžasná hudba, přesně taková, jakou mám nejradši a jakou poslouchám i ve volném čase.
Netušila jsem, jak ty filmy pojmenovat, protože často všechny nesplňovaly úplně všechny body, které jsem vypsala výše, ale vnitřně jsem vždycky věděla, že si jsou něčím podobné, že já se při jejich sledování cítím stejně dobře, i když se zcela nevejdou do zmíněných kritérií.
Konečně jsem na to ale přišla zhlédnutím tohoto videa:


Nikdy jsem se nepovažovala za hipstera, ale musím sama sobě přiznat, že některé rysy máme podobné. Navíc - zatímco je většina společnosti považuje za totální výplach současné mladé generace, mně byli vždycky sympatičtí. Ale myslím tím ty opravdové, přemýšlivé jedince se zvláštním stylem pro všechno, ale se stejným vkusem, jaký mám já sama - na umění, hudbu, oblékání, otázky života a smrti. A podle všeho i filmy.
Ve videu zazní více jak deset názvů filmů a zdaleka všechny jsem neviděla, ale pozoruhodné je, a to mě právě přimělo k sepsání tohoto článku, že všechny, co jsem viděla, patří mezi mé srdcovky, a většina těch zde uvedených, co jsem neviděla, jsou vysoko na mém watchlistu. 

10. Frances Ha (2012)
9. Garden State (2004)
8. Her (2013)
7. Inside Llewyn Davis (2013)
6. (500) Days of Summer (2009)
5. Submarine (2010)
4. Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)
3. The Royal Tenenbaums (2001)
2. Juno (2007)
Honorable Mentions: 
- Breathless (1960)
- Brick (2005)
- Frank (2014)
- Amélie (2001)
- Synecdoche, New York (2008)
1. Lost in Translation (2003)

Viděla jsem Her, (500) Days of Summer, Eternal Sunshine of the Spotless Mind (možná vůbec nejkrásnější filmový název), Juno Amélie a úplně všechny z nich se řadí mezi mé srdcovky, mé nejoblíbenější, to, co ve mně vyvolává největší naplnění a uspokojení. Nejsou to možná nejlepší filmy ever, ale je to přesně ten typ, který mám nejradši.
Inside Llewyn Davis, Submarine, The Royal Tenenbaums (tento film mluví za Wese Andersona jako za celek, za jednoho z mých nejoblíbenějších režisérů), Frank, Synecdoche, New Work a Lost in Translation patří mezi ty filmy, o kterých v poslední době slýchám čím dál tím víc, ale v hledáčku je mám už poměrně dlouho - po tomto videu už ani nepochybuji, že by se mi minimálně nelíbily.
Frances Ha, Garden State, Breathless Brick naopak patří mezi filmy, o kterých jsem v životě neslyšela, ale všechny vypadají nádherně a já se nemohu dočkat, až si je pustím.
A co vy? Znáte uvedené filmy? Jak se vám líbí? Máte podobný vkus jako já? Jaké další hipsterské filmy byste mi doporučili?
Já bych k tomu přidala filmy The Perks of Being a Wallflower, Little Miss Sunshine, Men, Women and Children, Jules et Jim, Moonrise Kingdom a v této chvíli mě už další nenapadají, ale časem bych si určitě ještě na nějaké vzpomněla.

Od nynějška tedy budu o tomto typu filmů, které ke mně tak promlouvají, mluvit jako o hipsterských filmech a může za to jen a pouze toto video. Pokud vám hipsteři nejsou sympatičtí, omlouvám se, ale tak nějak se obávám, že jsou mou krevní skupinou. A tak nějak doufám, že pokud máte rádi můj blog, buďte jedete na stejné vlně, nebo mi mou náklonnost k hipsterům odpustíte.
Pokud tu však přeci jen někdo, kdo nemá ráda hipstery, je a čte si tento článek, prosím, napište do komentářů, co všichni proti hipsterům mají. Mně se fakt zdají jako fajn týpci, tak potřebuji názor odjinud. Díky a mějte se krásně. Mír na zemi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.