neděle 24. dubna 2016

Na co se v květnu třesu

Květen je výjimečně docela silný na knihy a naopak ne tak bohatý na filmy. Překvapilo mě, kolik nových knih mě opravdu zajímá a jak málo premiér tentokrát vychází - a musím říct, že mnohé z nich mě vůbec nezaujaly, takže zde vidíte docela skromný výběr z nich. Možná všechny filmy ustupují před Občanskou válkou a Apokalypsou? Nejspíš.

KNIHY
Jíst, meditovat, milovat
Elizabeth Gilbert
Metafora, 350 stran

Tento příběh si chci už dávno přečíst, ale neustále na tuto knihu slýchám spíš špatné ohlasy než ty dobré, ale když se objeví jednou za čas ty dobré, tak nevím, co si mám myslet. Tento příběh si chci už dávno pustit ve filmové podobě, ale ani recenze na film nejsou nijak valné. Tak já nevím. Podle anotace mě to láká dost, podle ohlasů nevím, zda nedat spíše zpátečku...

Dalajlamova kočka a síla meditace
David Michie
Synergie, 240 stran

Ještě jsem sice nečetla druhý díl této série, ale první se mi líbil tolik, že se už teď těším na ten třetí. První kniha mi přišla jako skvělý prostředek seznámení se s buddhismem veselou a milou formou.

Harry Potter: Magická místa z filmů
Jody Revenson
Slovart, 208 stran

Cokoli z universa Harry Pottera - sem s tím. Vždy se ráda dozvím něco nového, připomenu si to známé a dám do souvislostí se svým oblíbeným příběhem. Knížku si kupovat asi nebudu, ale moc ráda si ji někde půjčím, abych jí mohla jen tak prolistovat nebo přečíst pár kapitol.

Postav hlídku
Harper Lee
Mladá fronta, 280 stran

Jako zabít ptáčka se mi moc líbilo a ještě teď občas na knihu pomyslím a zavzpomínám si na ten zvláštní, drsný, ale přesto dojemný příběh. To mi připomíná, že jsem stále neviděla ten kultovní film, což je docela ostuda. Proč si ale před ním ještě nepřečíst druhý díl?


Proč jsme se rozešli
Daniel Handler
CooBoo, 360 stran

CooBoo vyslyšelo mé zbožné přání a vydává tuto knihu, na kterou se těším už pár let. Plánovala jsem, že si ji pořídím v angličtině, ale nějak jsem upustila od kupování knih, takže k tomu nakonec nedošlo. V případě této budu doufat, že ji koupí do naší městské knihovny.


Alan Turing: Enigma
Andrew Hodges
Jota

Kód Enigmy je úžasný film, naprosto precizní a totálně mě dostal. Proto bych si ráda přečetla i jeho knižní předlohu, která mi toho třeba nabídne ještě o trochu víc. Nebo mě prostě jen znovu dostane, a to myslím bude bohatě stačit.




FILMY
Nebe a led
Luc Jacquet, Francie, 2015

Tento francouzský dokumentární film mě okamžitě sebral svým trailerem. Zabývá se tématem globálního oteplování, příběhem muže, který byl na Antarktidě, aby o tom mohl podat svědectví. To téma je silné a mě osobně velmi zajímá, co se ale filmového hlediska týče, ty záběry jsou neuvěřitelně krásné. Takže to nebude jen pastva pro duši, ale i pro oči.


Naše malá sestra
Hirokazu Koreeda, Japonsko, 2015

Neviděla jsem snad žádný japonský film, který by nebyl anime. Proto jsem ráda, že se k nám do kin v květnu dostane drobné rodinné drama, hrané skutečnými herci. Podle traileru to vypadá nádherně. Jeví se mi to jako drama plné naděje, určitě ne toho depresivního, tíživého typu, a i když ani ty mi nevadí, ráda se podívám na rodinu, která bojuje o to, aby jim spolu bylo dobře.

Captain America: Občanská válka
Anthony Russo, Joe Russo, USA, 2016

V superhrdinských filmech se už tolik nevyžívám jako dřív, nejspíš proto, že mi tento žánr přijde trochu přežitý a většina se z něj už vyčerpala, nemyslím si však, že by nedokázal poskytnout kvalitní oddechovou zábavu. Navíc hrdinové tohoto filmu jsou už mí staří známí, takže si je nemůžu nechat ujít i jen tak ze slušnosti a úcty k nim...

X-Men: Apokalypsa
Bryan Singer, USA, 2016

Jsem zvědavá, jak dopadnou oba tyto marvelovské filmy ve vzájemné konkurenci. Předpokládám, že větší návštěvnost bude mít Občanská válka, ale ráda bych, aby si dobře vedli i X-Meni, protože ti jsou pro mě prioritou, protože jsou zkrátka mými nejoblíbenějšími superhrdiny. Režíruje opět úžasný Bryan Singer, který nám zprostředkoval ty nejlepší díly X-Menů; účinkují dva z mých top deseti herců  - James McAvoy a Michael Fassbender -, a kupa dalších skvělých herců. 

Mikrob a Gasoil
Michel Gondry, Francie, 2015

Tahle komedie nevypadá nijak originálně, ale je francouzská, hraje v ní Audrey Tautou, měl by to být roadtrip po Francii a nemá úplně marná hodnocení, takže se jí na zoubek asi přece jenom podívám. Už jen proto, abych si procvičila tu francouzštinu.



Maggie má plán
Rebecca Miller, USA, 2015

Tohle se tváří jako indie film přesně pro mě. Vtipný, romantický, nekonvenční, mírně potrhlý. Indie filmy jsou mé oblíbené filmy, i když ode mě většinou nedostávají pětihvězdičková hodnocení. Vždycky se na ně ale ráda podívám, protože mi dělají největší radost. Jsou zkrátka jiné a své, a to mám ráda. Tento má navíc velmi sympatické obsazení, i když si nedokážu vybavit, že bych hlavní herečku už někde viděla hrát. Nicméně je sympatická ona i ti známí herci, co ji ve filmu doprovázejí.

Alenka v říši divů: Za zrcadlem
James Bobin, USA, 2016

Alenka nepatří k mým oblíbeným filmům od Tima Burtona, protože je počítačová, a proto v ní není ani za mák typického burtonovského kouzla všech jeho ostatních filmů. Když ale upustím od toho, byl to příjemný fantasy film, a proto si nechci nechat ujít ani jeho pokračování. Do kina se na to ale nepohrnu, protože od toho nemám moc vysoká očekávání. 



OSTATNÍ
Koncert Mumford & Sons v Praze
Nemůžu uvěřit, že uvidím svou nejoblíbenější současnou kapelu živě, že budu stát pár metrů od nich, že uslyším ty nádherné písničky v přímém přenosu na vlastní uši. Nemůžu se dočkat. Nepotkám tam i někoho z vás?






Svět knihy 2016
A tady určitě někoho z vás můžu potkat, že? Já sice ještě nevím, jestli na Svět knihy pojedu, netuším, jak to budu mít s časem, s penězi a s možnostmi, ale úplně to nevylučuji. I tak se ale těším na vše, co se okolo toho dozvím, i kdybych se tam nedostala. Takže nezapomeňte internet zaplavovat informacemi!

A na co se v květnu třesete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.