pátek 1. dubna 2016

Wrap Up a TBR | BŘEZEN 2016

Je to se mnou bídné - takto špatný knižní měsíc jsem neměla od doby, co mám tento blog (který mimochodem teď někdy bude slavit druhé narozeniny, což bychom mohli oslavit nějakou soutěží...). Holt tentokrát dostaly přednost filmy, ale i tak - tento měsíc jsem neměla moc čas, takže filmů je méně než poslední dva měsíce, i tak jich je ale dost. Dnes je to ale o knihách a přečtenou vám ukážu jednu jedinou, ale zato docela povedenou!


Přečtené knihy
16057856

Stoletý stařík, který vylezl z okna a zmizel - Jonas Jonasson
Tuto knihu jsem nepřečetla, ale poslouchala jsem ji jako audioknihu a byla to má první taková zkušenost. Vždycky jsem si myslela, že nebudu schopná u audioknihy vydržet, že neudržím pozornost, protože tak se mi to vždycky stávalo ve škole, když jsme něco poslouchali z kazeťáku. Ale evidentně, když to namluví někdo jako Martin Stránský, dá se u toho vydržet úplně v pohodě a co víc - já jsem se těšila, až si budu moci dát sluchátka zase do uší a poslouchat dál. Byl to moc milý, zábavný příběh, ale na druhou stranu občas tak zdlouhavý, že kdybych to neposlouchala, ale četla, některé pasáže bych přeskákala. Nepopadala jsem se sice za břicho, jak mnozí slibovali, ale moc se mi líbilo, jak si autor hrál se slovy, a tím vytvářel humor. Humorné situace tomu samozřejmě přidaly, ale spíš jsem ocenila autorovu práci s jazykem. Nebyla to pro mě kniha roku, ale jako krásné zpestření určitě funguje - zvlášť právě v audiopodobě. 3,5/5


Rozečtené knihy
66976924885540

Naprosto osvětleno - Jonathan Safran Foer
Tuto knihu čtu už více jak měsíc a stále s ní bojuji. Nechci to s ní vzdát, protože mě stále zajímá, jak se příběh bude vyvíjet, i když ten není tím nejzajímavějším aspektem knihy. Je opravdu zvláštně napsaná, ale mně se to líbí, líbí se mi, co Foer vyvádí s větami, co přenáší do slov a co si člověk musí domýšlet. Je to celkem pozoruhodné literární dílo, ale je nesmírně obtížné (alespoň pro mě) ho číst. Ten příběh není tak poutavý a strhující, abych se nemohla dočkat, až po knize zase sáhnu, ale určitě ji chci dočíst, protože mě stále zajímá. Jen je to celkově takové těžší a zdlouhavější. 

Povídky z jedné kapsy - Karel Čapek
V zahraničí jsem sáhla po své elektronické verzi této knihy, protože právě probíráme Čapka ve škole, tak jsem si řekla, že si od něj zase něco přečtu, protože jsem od něj četla zatím jen R.U.R. před dvěma, třemi lety, které se mi hodně líbilo. Jeho povídky jsou skvělé. Jsou jednak hodně hezky a čtivě napsané, a jednak to jsou příběhy, které baví. Jsou absurdní, ale vtipné a poukazují na věci, kterých si normálně i nevšímám, takže to mě baví moc.


TBR

Diagnózy času - Jan Lukeš
Čtu málo a pomalu, takže na tuto knihu si dělám zuby už dlouho, ale tento měsíc... Snad už jo.

Démanty všednosti
A na tuto zrovna tak. Uvidíme, jestli to stihnu.

Jíst zvířata - J. S. Foer
Na tuto bych mohla vlítnout v průběhu...

451 stupňů Fahrenheita - Ray Bradbury
Tuhle jsem už taky ukazovala minule, ne?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.