úterý 24. května 2016

Na co se v červnu třesu

Červen není tak vzrušující ani díky knihám, ani díky filmům, ale především díky událostem, které se všechny mají odehrát (a určitě o některých ještě nevím takhle dopředu). Na co se v červnu třesete vy?


KNIHY
Když psi pláčou
Markus Zusak
Argo

Třetí díl série o dvou bratrech od Markuse Zusaka nepatří k tomu nejlepšímu, co můžete mezi sériemi najít, ale je to pohodová, oddechová záležitost a musím přiznat, že se na bratry Wolfeovy docela těším. Tak snad se závěrečný díl posune ještě o stupínek výš, jako to dokázal druhý díl oproti prvnímu.



Nikdy neříkej, že se bojíš
Giuseppe Catozzella
Barrister & Principal, 184 stran

Na to, jak velký příběh by se tu měl odehrávat, je ta kniha docela tenká. Nicméně to nesnižuje hodnotu toho, jak mě zaujala. Afrika mě fascinuje, islámské země mě zajímají a silné životní osudy jsou zajímavé snad pro většinu z nás.




Dívka, která zvítězila nad IS
Farida Khalaf, Andrea C. Hoffmann
Ikar, 248 stran

Další silný příběh ženy z muslimského světa. Zajímám se teď o něco jiného?






FILMY
Hra peněz
Jodie Foster, USA, 2016

Nový film, který režírovala Jodie Foster, mě zaujal nejprve tím, že je od ní a že se poprvé představil na festivalu v Cannes. Pak jsem si ale pustila trailer a musím říct, že mě hodně navnadil. Sama ale nevím, jestli to zůstane opravdu napínavé, zajímavé a kritické k dnešní společnosti, jak se film tváří z ukázek, nebo jestli to sklouzne ke klasickému americkému klišé. Uvidíme, ale vypadá to dobře. Navíc to má jen 95 minut, takže to snad bude jízda bez hluchých míst.

Než jsem tě poznala
Thea Sharrock, USA, 2016

Americké romantické filmy jsou kapitolou sama o sobě, ale lhala bych, kdybych tvrdila, že se občas ráda na nějaký nepodívám. Než jsem tě poznala vypadá hrozně romanticky a hrozně smutně a ani tématicky to nevypadá na nic originálního, ale z traileru mě zaujala hlavní hrdinka, která vypadá fakt střeleně. Stejně bych si ale nejdřív chtěla přečíst knihu, kterou každý jenom chválí.


Hledá se Dory
Andrew Stanton, USA, 2016

Tak na tenhle film se těším už od doby, kdy bylo odhaleno, že vznikne. Když k tomu připočtu ještě čas, kdy jsem si jen přála, aby vzniklo pokračování Hledá se Nemo, tak je to zhruba 13 let. Jeden z nejlepších animovaných filmů všech dob, jeden z mých nejoblíbenějších animovaných filmů všech dob a dostane se nám pokračování. To je úžasné.



Ikarie XB 1
Jindřich Polák, Československo, 1963

Československý film, letos vybraný do přehlídky filmových klasik v Cannes. Nikdy jsem ho neviděla, ale pustila jsem si trailer a vypadá to neskutečně. Takový poklad naší kinematografie ani nevypadá, že je náš, vypadá naprosto světově. Tohle by stálo za to jít do kina.




Podfukáři 2
Jon Murray Chu, USA, 2016

Neviděla jsem jedničku, ale chystám se na ni, až budu mít zase chuť na odlehčený, ale zajímavý americký film s naprosto hvězdným obsazením. Už teď se ale těším na dvojku, která vypadá stejně lákavě jako jednička. Tentokrát je ale třešničkou na dortu zkušený kouzelník Daniel Radcliffe.




Assassin
Siao-sien Chou, Tchaj-wan/Čína/Hong Kong, 2015

O tomto filmu se na začátku roku hovořilo hodně pochvalně v rámci hodnocení filmů roku 2015. Já bych ho chtěla vidět především proto, že s asijskou kinematografií mám zkušenost jen v podobě anime, ale chtěla bych vidět víc. Navíc podle ukázek tento film vypadá nádherně - poeticky, přitom akčně, s nádhernými záběry.



Oslněni sluncem
Luca Guadagnino, Itálie/Francie, 2015

Tohle vypadá na zajímavé vztahové drama, ale přiznám, že mě na tom nejvíc láká italsko-francouzská koprodukce a Ralph Fiennes s Tildou Swinton.






Realita
Quentin Dupieux, Francie/Belgie/USA, 2014

Dva roky starý film se teprve teď dostává k nám a já vyzývám všechny milovníky divných filmů, aby se podívali na trailer. Protože já nemám nejmenší ponětí, o čem to bude, ale chci to neskutečně vidět. Francouzi jsou střelení, ale tohle vypadá naprosto ujetě a výborně.




Komuna
Thomas Vinterberg, Dánsko, 2016

Tohle zase jednou vypadá na pořádné severské drama, přitom ale nepůsobí tak temně jako například předchozí Vinterbergův film Hon. Nepůsobí ale o nic méně zajímavě, naopak mě opravdu uchvátilo a předpokládám, že bude kopírovat trailer - vtipná a veselá první polovina, vztahové drama v polovině druhé. To je něco pro mě.



Správní chlapi
Shane Black, USA, 2016

Tato novinka na mě působí jako komediální, krimi buddy-movie film, což je něco, co se vždycky hodí. To hlavní je, aby ústřední dvojice byla vhodně zvolená, ale v tomhle případě se to povedlo přesně podle mého gusta. Ryan Gosling i Russell Crowe jsou neskuteční sympaťáci, takže i kdyby film sám za moc nestál, oni z toho určitě udělají alespoň průměrnou podívanou.


OSTATNÍ
RawFest 2016
Stejně jako poslední dva roky bych se i letos ráda zúčastnila RawFestu. Tento rok je to však nejisté, ale ne nepravděpodobné, takže uvidíme. A když se tam dostanu, doufám, že se tam třeba s někým z vás potkám. A pokud se nedostavím, doufám, že si to všichni, co půjdete, užijete. Tenhle fesťák stojí za to.

JamRock 2016
JamRock jsem si teď poslední dva roky taky užila a ráda bych si jej zopakovala na delší dobu, ale vlezl mi do toho RawFest a spousta dalších věcí, a kdyby na to přišlo, dala bych přednost RawFestu. Ale kdyby se mi to náhodou povedlo, nesmírně si to tam užiji.






Osmnáctiny
A zanedlouho potom slavím osmnáctiny. To je sice vzrušující, ale nijak zvlášť to slavit nehodlám, protože dostanu takové dárky, které vystačí na všechny oslavy a další dárky na pár let dopředu. Nejlepší by bylo oslavit to na RawFestu. Tam bych se neskutečně přejedla...

Paul McCartney v Praze
Jeden z těch dárků. S maminkou pojedu na svého hrdinu, jednu čtvrtinu The Beatles, mé nejoblíbenější skupiny vedle Mumford & Sons, bojovníka za práva zvířat. Nemůžu se dočkat.







Žena z La Mancha
Letos absolvuji v dramaťáku. Je to můj poslední rok, i když bych pokračovat ještě mohla, ale kvůli maturitě, učení (se) francouzštiny a vydělávání peněz na léto, jsem se toho vzdala. Stejně na to budu vzpomínat jako na nejlepší kroužek, na který jsem kdy chodila (a že jsem jich vystřídala hodně), a věřím, že v nějakém divadelním spolku budu pokračovat i na vysoké. Nicméně absolvuji jako Doňa Quijota v představení Žena z La Mancha, což je naše předělávka předělávky Dalea Wassermana. A musím říct, že se v té roli dost vidím, a proto si to neskutečně užívám. Kdybyste někdo chtěl, 24. června ve sklepení Zámku v Rychnově nad Kněžnou, stavte se.

Ústřední kolo olympiády z ČJ
Ani nevím, jestli jsem se vám tu pochlubila, ale vyhrála jsem krajské kolo Královéhradeckého kraje v olympiádě z češtiny. Je to podruhé, co jsem postoupila do ústředního kola (v kvartě jsem reprezentovala v Praze s francouzštinou), ale bohužel se tento rok nemůžu zúčastnit právě kvůli absolventskému představení. Překvapilo mě, že ústřední kolo z češtiny trvá týden. Je to na jednu stranu škoda, ale jsem smířená s tím, že nemůžu, proto držím palce dalším dvou reprezentantům z našeho kraje, aby to pro nás vyhráli. A všem ostatním přeji rovněž hodně štěstí.

Poláčkovo léto 2016
I letos se chci zúčastnit organizace divadelního festivalu v Rychnově nad Kněžnou a měla jsem se zúčasnit, nicméně mi do toho vstoupila nečekaná, ale úžasná událost, pro kterou jsem schopna se části Poláčkova léta vzdát (více vám o ní povím za měsíc, protože jde o červencovou záležitost). Takže teď je můj osud na hraně, zda mi povolí pomáhat, i když bych půlku festivalu nemohla. Nicméně i tak jej chci doporučit vám všem z nedaleka, co máte rádi divadlo, koncerty a kulturu. Program si můžete prohlédnout tady.

4 komentáře:

  1. Na Nez jsem te poznala, Dory a Podfukare se take tresu. Jen mi vadi, ze v Podfukarich uz neni Isla Fischer.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to na ni budu zvědavá, až se na tu jedničku podívám! :)

      Vymazat
  2. Určitě si přečti Než jsem tě poznala, nejsem sice na "romanťárny", ale moc se mi líbila. Rawfestu se bohužel nezůčastním. Chtěla jsem tam jet už minulý rok, hlavně kvůli Timovi Shieffovi, ale nevyšlo to. Praha je vážně daleko :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to si fakt musím přečíst, když to doporučuješ i ty :).
      Tak snad ti to vyjde příští rok. To by si chtělo udělat takový víkend v Praze, nejlépe tam přespat :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.