neděle 8. května 2016

TOP 10 | Mé největší filmové resty

Jsem filmový fanoušek, a to velký. Viděla jsem spoustu filmů. To ale neznamená, že jsem viděla všechny filmy na světě. A to především neznamená, že jsem viděla všechny nejznámější, nejlepší a nejikoničtější filmy, co kdy byly natočeny. Toto je můj seznam hanby. Filmů a všeho ostatního, co musím ještě dohnat. Nejlepší na tom ale je, že jsou všechny tyhle filmy ještě přede mnou a já se na ně nemůžu dočkat.

1) Kmotr I (1972), II (1974), III (1990)
Jedny z největších filmů světové kinematografie, většinou považovány za ty vůbec nejlepší. Tedy takovou chválu dostávají první dva díly, třetí už tolik vychvalován není, ale přesto bych ho vidět chtěla - jde o nejklasičtější trilogii vůbec. Neustále to odkládám, protože mám strach, že to nepochopím, že v těch filmech neuvidím ten filmový skvost. Ale přesto se na ně chci podívat co nejdříve.


2) Cokoli od Alfreda Hitchcocka
Jeden z nejlepších režisérů za celé trvání filmového průmyslu a já neviděla jeho jeden jediný film. Kdysi dávno jsem přišla ze školy, zapnula ČT2 a tam dávali jeho seriál Alfred Hitchcock uvádí. Tolik mě to vyděsilo, že jsem televizi vypnula, i když venku svítilo sluníčko. I teď mám strach se na jeho filmy podívat, protože na horory vždycky musím koukat minimálně ve dvou. Ale asi se budu muset pochlapit. Rozhodně nejvíce bych chtěla vidět Psycho (1960), Vertigo (1958), Ptáci (1963), Na sever severozápadní linkou (1959) a Muž, který věděl příliš mnoho (1956).

3Občan Kane (1941)
Pokud v žebříčku nejlepších filmů není na prvním místě Kmotr, tak se často stává, že je tam místo něj nasazen Občan Kane. Jedno z nejzásadnějších děl světové kinematografie a já ho neviděla. Opět. Tady mám znovu strach - že bych to nedokázala ocenit, že to na mě bude příliš složité, příliš těžké. Ale vidět to musím.

4) Westerny s Clintem Eastwoodem
Westerny jsou obecně mou slabinou, ale že jsem neviděla Vinnetoua, to dokážu přežít, protože mě to jako malou zkrátka nebavilo, ale westerny s Eastwoodem, režírované Sergio Leonem jsou naprostá klasika, kterou bych měla vidět tak jako tak. Vždyť už jen ty názvy jsou tak ikonické, že každý automaticky ví, co si pod nimi minimálně představit: Pro hrst dolarů (1964), Pro pár dolarů navíc (1965), Hodný, zlý a ošklivý (1966).

5) Vetřelec (1979) a Vetřelci (1986)
Světoznámé kultovní filmy Ridleyho Scotta a Jamese Camerona. Existují i další pokračování a na dalším se momentálně pracuje, ale uvádím jen první dva díly, protože ty jsou obecně považovány za špičku všeho. Málokdy (ale ne nikdy) se stává, že by se druhý díl alespoň vyrovnal prvnímu, ale podle všech recenzí a průzkumů sequel Jamese Camerona předčil Ridleyho Scotta. Tohle prostě musím vidět, jenom se nehorázně bojím, že potom nebudu moct spát.

6) Zachraňte vojína Ryana (1998)
Než se podívám na další válečný film, musím se na to buď psychicky připravit, nebo už na to dávno musím mít náladu. Zachraňte vojína Ryana je jeden z nejoblíbenějších a nejlepších válečných filmů, jeden z nejznámějších od Spielberga, hrají v něm skvělí herci a já se nemůžu dočkat, až se na něj podívám, ale bude tomu předcházet velká psychická příprava.

7) Statečné srdce (1995)
Je tento film opravdu tak ikonický? Mně se ani nezdá, ale pokaždé, když jsem se zmínila, že jsem ho nikdy neviděla, lidi na mě koukali tak, jako bych jim právě řekla, že neumím číst. Jako by mi chyběl nějaký základní kousek skládačky, která z člověka dělá moderního člověka. A často se o něm učitelé zmiňují ve škole, kdekdo na něj odkazuje a já stále vím jen to, že tam hraje Mel Gibson.

8) Česká a československá klasika: Vesničko má středisková (1985), U poklady stál (1939), Jára Cimrman ležící, spící (1983), Světáci (1969), Čarodějův učeň (1977), Vynález zkázy (1958), Smrt krásných srnců (1986), Vrchní, prchni (1980), Všichni dobří rodáci (1968), Císařův pekař a pekařův císař (1951), Přednosta stanice (1941), Ucho (1970), Hořící keř (2013), Dobrý voják Švejk (1956), Poslušně hlásím (1957), Dařbuján a Pandrhola (1959), Ducháček to zařídí (1938), Jáchyme, hoď ho do stroje (1974), Skřivánci na niti (1969), Rozmarné léto (1967), Adéla ještě nevečeřela (1977), Kristian (1939) a mnoho, mnoho dalších
Tohle jsem v článcích zmiňovala už několikrát - v českých a československých filmech mám obrovské mezery, ale naštěstí se pomalu a jistě ztenčují. Doháním filmy ze 60. a 90. let a současné filmy z 21. století, ale stále mám mezery v protektorátních filmech a filmech 70. a 80. let. Doháním to ale, doháním...

9) Naše oscarové filmy: Obchod na korze (1965), Ostře sledované vlaky (1966), Kolja (1996)
Speciální kolonku jsem si ale vytvořila pro tyto dva československé a jeden český film, protože jsou nesmírně vzácné tím, že nám vyhrály zlaté sošky. A já neviděla jediný z nich - jaká to ironie! Na Kolju jsme koukali v autobuse na cestě do Francie, ale klimatizace řvala tak hlasitě, že jsem to skoro neslyšela, tak jsem si řekla, že si půjdu radši číst a na Kolju se podívám doma v klidu. Jenže to byl listopad a teď už máme květen a já stále neviděla ani toho Kolju.

10) Většina filmů od Martina Scorseseho
Martin Scorsese je všeobecně považován za nejlepšího současného režiséra. I když máte radši Spielberga nebo Nolana, Scorseseho najdete ve většině žebříčků na prvním místě. Jsem ráda, že aspoň u něho není můj rest tak velký - některé jeho filmy už jsem viděla, jmenovitě Prokletý ostrov (2010), Vlk z Wall Street (2013), část Letce (2004) a část dokumentu o Georgi Harrisonovi. Stále to ale dohromady dává jen dva filmy z jeho rozsáhlé, rozmanité filmografie. Na mém watchlistu jsou na nejvyšších pozicích Taxikář (1976), Zuřící býk (1980), Poslední pokušení Krista (1988), Mafiáni (1990), Věk nevinnosti (1993), Gangy New Yorku (2002), Letec (2004), Skrytá identita (2006), Hugo a jeho velký objev (2011), dokument George Harrison: Living in the Material World (2011) a seriál Vinyl (2016).

A další resty...
Šestý smysl (1999), Četa (1986), Amadeus (1984), Dvanáct rozhněvaných mužů (1957), Gladiátor (2000), Terminátor (1984), Terminátor 2: Den zúčtování (1991), Rocky (1976), Predátor (1987), Blízká setkání třetího druhu (1977), Osvícení (1980), Mechanický pomeranč (1971), Dobrý Will Hunting (1997) a další a další...

 Jaké jsou vaše největší filmové resty?

6 komentářů:

  1. Já jsem na tom s filmy podobně jako ty, taky jsem zhlédla kde co, ale na tuhle klasiku jsem si ještě čas neudělala. Každopádně do mého watchlistu teď přibyly 1), 5), 6) a 7) - Kmotr mě láká asi ze všeho nejvíc.

    PS: na mém blogu právě probíhá giveaway, takže budu moc ráda, když se zapojíš :)
    CATAMOUNT Giveaway

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že v tom nejsem sama :).

      Vymazat
  2. Také mám několik mezer, které snad časem doplním. některé klasiky mě ale třeba vůbec nelákají. Z těchto filmů naprosto miluji Šestý smysl a Ptáci.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mě třeba moc neláká Statečné srdce, protože mě tolik nebaví filmy ze středověku a takové ty středověké bitvy, ale tak trochu doufám, že mě to příjemně překvapí :).

      Vymazat
  3. Kmotr se mi líbil moc, jak film tak knížka a Statečné srdce je jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Clint Eastwood je taky super. Naopak naše oscarové filmy mě nijak neuhranuly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, Kmotra jako knížku bych si taky mohla přečíst! To toho přibývá... :D

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.