pátek 6. května 2016

Wrap Up a TBR | DUBEN 2016

Po fiasku z března s jednou přečtenou knihou se tak trochu zase vracím do formy. V dubnu jsem přečetla 4 knihy, což je příjemné číslo, které mi dává jednu knihu na týden. Tohoto počtu bych se chtěla držet, ale uvidíme, jak to do konce roku bude vypadat.


Přečtené knihy

Povídky z jedné kapsy - Karel Čapek
Tuhle knížku jsem začala číst ve Finsku a dočetla jsem ji znovu až v Čechách. Ve škole jsme zrovna probírali Čapka a mně bylo líto, že jsem od něj četla jenom R.U.R. (které se mi mimochodem velmi líbilo), tak jsem se začetla do jeho povídek, a ty se mi velmi líbily. Většinou jde o kriminální minipříběhy, které umějí potrápit mozek, ale především vás pobaví jak autorovou prací s jazykem, tak popisovanými situacemi a postavičkami, jejichž častá hloupost dělá knížku sice zábavnou, ale především vám připadá blízká, protože se v nich možná často poznáte nebo v nich uvidíte někoho ze svého okolí. 4/5

Harry Potter a princ dvojí krve - J. K. Rowling
Měla jsem problém - zasekla jsem se s Všechno je osvětleno, které jsem nakonec i úplně vzdala - a nedokázala jsem začít číst nic jiného. Tak jsem udělala to, co normálně v takových situacích dělávám - přečtu si Harryho Pottera. I tentokrát mi velmi pomohl se dostat zpátky do čtecí nálady, poplakala jsem si, pobavila se a připomněla si svůj nejoblíbenější příběh. 6/5


Harry Potter a relikvie smrti - J. K. Rowling
Tak trochu jsem si myslela, že když už jsem se dostala do čtecí nálady, že sáhnu po některých těch knihách, které mám doma půjčené z knihovny, nebo které hnijí v mé knihovně už léta nepřečtené. Ale to jsem se spletla, protože jakmile jsem dočetla šestý díl, musela jsem začít se sedmým. A bylo to neskutečné a uvědomila jsem si, že Relikvie smrti jsou mým nejoblíbenějším dílem. Chybí tomu sice kouzlo výuky v Bradavicích a je to celkově temnější, ale odráží se v tom myšlenka celé série v plné síle, vše se uzavírá, naplňuje a já v podstatě po celou dobu čtení brečím. Část jsem četla na školní exkurzi a měla jsem co dělat, aby celý autobus neviděl moje slzy (už tak bylo hrozné, že jsem nemohla svůj pláč nechat propuknout na plno a musela vzlyky statečně zadržovat). Tento díl pro mě zrcadlí poselství a dobrodružství, které nám poskytuje celá sága. A já doufám, že bude neustále pokračovat v jakékoli formě. 6/5

*Nikdy si nejsem jistá, jak se píšou názvy HP knih - je to s velkým, nebo s malým (HP a Relikvie smrti, nebo HP a relikvie smrti?)? Pokaždé to vídám jinak...*

451 stupňů Fahrenheita - Ray Bradbury
Tahle kniha byla úžasná. Tak tenká, ale přitom v sobě skrývá mnohé. Žasla jsem, jak se autorovi podařilo odhadnout budoucí svět. Je úžasné, že nic nepopisoval do detailů, protože kdyby se přeci jenom netrefil, mohlo by to vyznít směšně, ale jelikož vše jenom nakousl, můžete to perfektně napasovat na dnešní svět a je mi jasné, že my ještě nekončíme a do této knihy se plně vyvineme. To poselství, ta zpráva, kterou přináší je děsivá, v knize ale neuvěřitelně krásně podaná. To, jak je kniha napsaná, mě dokázalo udržet u čtení, i když se tam zrovna tolik nedělo. Ale ta kniha je tak tenká, že se něco děje prakticky neustále. Kdybych měla volno celý den, tak ji za něj přečtu. Takhle jsem to měla za dva dny a ještě celý zbytek dne jsem o ní přemýšlela. Přiznám se, že teď už se mi z ní hodně vykouřilo z hlavy (takový problém mívám vždy s knihami, které jsem přečetla rychle), ale mé myšlenky během čtení a po dočtení nabraly neuvěřitelných obrátek. Tahle kniha je odstrašující a překrásná. 5/5


Rozečtené knihy

Why We Love Dogs, Eat Pigs and Wear Cows - Melanie Joy
Vybrala jsem si své téma na seminární práci z psychologie - proč některé zvířata jíme a za některá utrácíme tisíce jen proto, aby neumřela; proč lidé smýšlí jinak o krávách a jinak o psech. Jenže jsem nemohla najít žádnou monografii o této problematice v češtině. Tak jsem musela začít číst v angličtině. A musím říct, že je to hodně zajímavé, a to jsem pouze na začátku.

Persepolis - Marjane Satrapi
Tento grafický román jsem si chtěla přečíst už léta a konečně jsem si ho přinesla z knihovny a okamžitě se do něj začetla. Zajímám se o světová náboženství a fascinuje mě období islámské revoluce v Íránu, ale ve škole nám o něm nikdy nic neřekli, proto si o něm musím zjistit něco sama. Persepolis mi přijde jako příjemná volba. Ale musím přiznat, že jsem se už začala ztrácet ve všech těch králích a císařích a kdo je přítel a kdo nepřítel... Musela jsem některé pasáže číst proto dvakrát, abych se zorientovala, ale snad už trochu vím. Jinak upřímně doufám, že se o tomto problému budeme v dějepisu učit alespoň letos...


TBR

Dalajlamova kočka a umění příst - David Michie
První kniha o Dalajlamově kočce se mi velice líbila, proto jsem nemohla odolat, když jsem v knihovně uviděla druhý díl. Očekávám od něj to samé jako od toho prvního, tedy že se něco naučím, ale že to bude i velmi příjemné, osvícené čtení.

Petr a Lucie - Romain Rolland
Tuto knihu jsem si vybrala na letošní školní referát z četby (minulý rok jsem mluvila o Na Větrné hůrce) a moc se na ni těším. Ačkoli vím, že bude smutná, myslím, že bude úžasná. Nemůžu se dočkat.


Poprvé a naposledy? Cesta od scénáře k filmu - Milena Holcová
V dubnu jsem nestihla přečíst dvě knihy o filmu, které jsem měla z knihovny, takže si je plánuji opět půjčit v budoucnu, protože si je nemůžu půjčit hned zase znovu, ale rozhodla jsem si vybrat jednu novou. Jenže s naší knihovnou to začíná být problém - tam už jsou jen samé biografie českých herců a už ne tolik k filmové teorii. Ale měla jsem štěstí a našla tohle zajímavé dílko, které popisuje vývoj scénáře, což je pro mě nesmírně zajímavé, protože se konečně dozvím, jak konkrétně do díla zasahuje dramaturg - dramaturgie je něco, čemu bych se v budoucnu ráda věnovala, ale ještě nevím, zda si o tomto oboru nedělám falešné představy.

Mechanický pomeranč - Anthony Burgess
Přiznám se, že tuto knihu si chci přečíst především proto, že chci vidět filmové zpracování od Stanleyho Kubricka. A když jsem si knihu prohlížela, trochu mě vyděsilo, jaké si tam autor vymyslel neologismy. Snad to i tak půjde číst snadno.


Co zajímavého jsem přečetli v poslední době vy?

2 komentáře:

  1. Taky jsem se minulý měsíc vrátila k HP, protože už od začátku roku mám menší reading slump a zdá se, že při takových situacích funguje skvěle. Držím palce se seminárkou, tu knížku se chystám přečíst už strašně dlouho :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, Harry Potter je na tohle nejlepší! :) A díky moc :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.