pátek 17. června 2016

Jak se mění chutě | Úlovky z knihovny #8

Když si vzpomenu na začátky tohoto blogu a na knihy, které jsem tehdy četla, musím se pousmát. Ne proto, že by mi to, co jsem tehdy četla, přišlo nyní pošetilé, ale jak je na tom krásně poznat, jak jsem se postupně měnila, co mě zajímalo a co mi přišlo důležité. Blogy jsou v tomto kouzelné, ať už píšete o knihách nebo o make-upu.

Islám (Šajch Fadlulláh Chajrí)
Rozhodla jsem se, že se něco dozvím. Jsem sice už dlouhodobě přesvědčená a z vlastní zkušenosti vím, co si o muslimech a islámu myslím (ve zkratce pro vás - jsou to lidi jako kdokoli jiný a náboženství jako každé jiné), ale i tak jsem si říkala, že bych si měla udělat průzkum a přečíst si něco. Touto knihou to ale asi stejně neskončí...

Já jsem Malála (Malála Júsufzaj)
Tuhle knihu si chci přečíst už od doby, co vyšla. Chci si přečíst něco strhujícího, inspirativního v té podobě, v jaké se to stalo. Zároveň se to také dotýká muslimské tématiky, což ale není jediná věc, co mě na tomto příběhu zajímá.

Kráva, která plakala (Ajahn Brahm)
Touto knihou ukončím non-fiction/náboženskou sekci a za chvíli přejdeme k beletrii, což mnohé z vás nejspíš zajímá víc. Tohle je sbírka buddhistických příběhů o štěstí, takže by to mělo být natolik pozitivní a naplňující čtení, že tuto knihu nejspíš vytáhnu v nějaké slabší chvíli, protože věřím, že mi zvedne náladu.



Literární spolek Laury Sněžné (Pasi Ilmari Jääskeläinen)
Tato kniha byla ještě před pár měsíci obrovských hitem, a konečně se dostala i k nám do knihovny. Moc se na ni těším, i když by možná bylo lepší ji číst v zimě. Ale nechám se překvapit. Třeba léto bude pro tak šílený příběh perfektní.

Láska za časů cholery (Gabriel García Márquez)
Tuhle knihu si chci přečíst od doby, kdy jsem viděla film Lásce na stopě, kde tato kniha hrála roli. Ne že by ten film byl tak dobrý, ale mě ta kniha zaujala. Pak jsem zjistila, že ji máme na maturitním seznamu, všude jsem ji potkávala doporučovanou v žánru magického realismu a nakonec to dopadlo tak, že na ni budu mít příští rok ve škole referát.


Sebevraždy panen (Jeffrey Eugenides)
Tuto knihu jsem poprvé viděla na blogu Bookish Friendship a mockrát ji doporučovala i Jen Campbell. Zaujala mě názvem, obálkou a nakonec i námětem, ten jsem si ale přečetla v anotaci až poté, co jsem si ji odnesla z knihovny. Takhle si já vybírám knížky...

Podivná knihovna (Haruki Murakami)
Dlouho žádný Murakami, tak jsem si vybrala zase jednu kratičkou povídku doplněnou úžasnými děsivými ilustracemi. Spánek se mi líbil, ale moc jsem nevěděla, co si o tom myslet, a stejné to bude nejspíš i s Podivnou knihovnou, ale moc se na to těším.

Četli jste některou z těchto knih? Co si o nich myslíte?

6 komentářů:

  1. Momentálně mám doma z vyřazených knih od přítele ze školy knihu s názvem Pakistánská otázka, takže jsme na tom stejně. Chci se vzdělávat v tomto oboru, abych nemusela podléhat masovým zdrojům. Fakt mě doběla v úterý vytočily Národní listy od Úsvitu proti islámu nebo tak něco. Plné chyb a primitivních argumentů. Už jenom věta: Turecko podporuje islámský stát - mě dostala. Mám kamaráda v Turecku. Jeho táta je v armádě a bojuje proti islámskému státu. A taky náboženství je v Turecku druhotné, není zahrnuto do politiky. Ale to je jiná věc. No, informace z hodin náboženství mi prostě nestačí. Dej pak na goodreads vědět, jak sis početla :-)

    Choleru jsem nečetla, ale četla jsem Sto roků samoty a to mě uchvátilo. Je to také magický realismus. Někdo říká, že Sto roků je lepší než Cholera a někdo naopak. :-) Nečetla jsem ani jednoho Murakamiho, asi to musím napravit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nad těmi Národními listy jsem se nejdřív zhluboka zasmála, ale pak jsem si uvědomila, že by tomu fakt někdo mohl věřit, tak mě vzápětí polilo horko. :/
      Murakami je skvělý, myslím, že zrovna tobě by se mohl líbit, ale asi také záleží, kterou knihu si od něj vybereš. Tyto krátké povídky jsou dobré na seznámení s jeho stylem a pak se můžeš pustit do něčeho delšího, když tě to zaujme :).

      Vymazat
  2. Nedávno jsem zrovna přemýšlela, jak se mi změnil vkus na knížky. Snad už jsem nějak vyrostla z klasického young adult, kterého je knižní svět až přeplněný. Ani nevím jak, ale najednou se u mě doma vyskytla spousta knížek, u kterých by mě nikdy nenapadlo, že bych si je přečetla. Emily Bronteová, Murakami, Allen Ginsberg a další autoři, které jsem samozřejmě právě zapoměla.:D Taky čtu mnohem častěji v angličtině.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělé. Brontëovou a Murakamiho doporučuji všemi deseti. Ginsberga ale neznám, na toho se budu muset podívat. :)

      Vymazat
  3. Tu změnu knižního vkusu na sobě také pozoruji. Ale podle mě jde o naprosto přirozenou věc - člověk se zkrátka pořád nějak rozvíjí, získává nové zkušenosti, nové zážitky a celkově se mění a to nejenom v rámci toho, co ho baví číst. :) Taky mám pocit, že spousta lidí v rámci čtení časem "dospívá" a postupně začíná číst i o něco vážnější knížky, než četl dřív. :)
    Já sama jsem třeba téměř přestala číst YA. Na druhou stranu jsem ale začala číst spíš dětské knížky. :D Hodně jsem se začala zajímat o komiksy a i třeba o realističtější a více psychologické knihy. Ovšem takové fantasy čtu pořád. :D

    Já jsem Malála - stoprocentně si chci přečíst a doufám, že tohle léto se k tomu dostanu. Literární spolek Laury Sněžné mě zaujal, jak se o tom tenkrát hodně mluvilo a časem se k tomu chci také dostat. :) No a Láska za časů cholery je kniha, kterou bych si také ráda jednou přečetla, nebo aspoň vůbec něco od Márqueze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje éra s YA byla strašně divoká. To jsem přišla na knižní blogy a booktube a zjistila jsem, že něco jako YA vůbec existuje. Začala jsem knížky hrozně kupovat, byla jsem v jednom fandomu za druhým, koukala jsem od rána do večera na knižní videa, ale pak mě tohle všechno přešlo. Knížky si už jenom půjčuji a přešla jsem, jak říkáš ty, na "vážnější" literaturu. Je to zcela určitě přirozené, přijde mi, že pro většinu je YA takovou knižní pubertou :D.

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.