úterý 21. června 2016

Na co se v červenci třesu

Červenec sice nebude bohatý na knihy ani filmy (i když... to se dozvíte), ale zato bude bohatý na zážitky, a to tak, že možná získám nejvíce zážitků, co jsem kdy v životě zatím mohla pochytat. A je to především díky mé rodině a jejich štědrosti, kterou se vybili na mé osmnáctiny.

KNIHY
Fantastický pan Lišák 
Roald Dahl
Knižní klub, 112 stran

Pana Dahla miluji, a i když jsem už viděla filmové zpracování této knihy, ráda bych si ji přečetla, protože pokud byl film tak kouzelný, nedokážu si představit, jak kouzelná musí být kniha samotná.




Will Grayson, Will Grayson

John Green, David Levithan
YOLI, 280 stran

S Johnem Greenem jsem trochu pozadu. Už dávno u nás vyšly dvě jeho knihy, které jsem stále nečetla, a nyní je tu třetí. Stresovat se tím nehodlám, budu se jen těšit.





FILMY
Montenegro
Petr Kubík, Česko, 2016

Tohle vypadá z traileru hodně zajímavě! Já miluji roadtripové filmy, ale většina se nakonec nezaměřuje na to, co bych si přála - tedy navštívené země, přírodu, památky, domorodce. Tohle vypadá, že se zaměří právě na to - dobrodružství, náhody, spontánnost. Snad z toho nakonec neudělají rozplácané vztahové drama, to by byla škoda. Mám v tento film ale docela velkou naději.


Učitelka
Jan Hřebejk, Slovensko/Česko, 2016

Na nový film Jana Hřebejka se moc těším, zvlášť proto, že ho snad uvidím mezi prvními. Ale to je samozřejmě jen povrchní důvod, hlubším budiž ten, že z traileru to vypadá hodně zajímavě a Hřebejk má sice výkyvy, ale určitou kvalitu si drží. Pro změnu bude ale osvěžující poslouchat film ve slovenštině.



Neonový býk
Gabriel Mascaro, Brazílie/Ukrajina/Nizozemsko, 2015

Musím se přiznat, že mě až tolik tento film nezaujal. Zaujal mě nejprve zeměmi, které se na jeho vzniku podílely, ale po zhlédnutí traileru jsem neměla pocit, že by to mělo být něco výjimečného - prostě drama, vztahy a tak. Nicméně takové drama odehrávající se v Brazílii je pro mě celkem nevšední, takže by to mohlo být zajímavé. Nicméně to, co mě doopravdy dostalo, je hodnocení kritiků, kteří chválou ohledně tohoto filmu vůbec nešetří, takže dám na jejich rady a zkusím to.

Tohle je náš svět
Matt Ross, USA, 2016

Tohle bude film přesně pro mě - indie, road-movie, alternativní způsob života. K tomu skvělý Viggo Mortensen, nějaké to drama, nějaké to dojetí, nějaká ta naděje... Všechno už je to cítit z traileru - tohle je prostě přesně pro mě.





OSTATNÍ
KVIFF 2016
Karlovarský filmový festival je jako splněný sen, který jsem se už ani neodvážila snít. Už několik let jsem s taťkou mluvila o tom, že bychom tam vyrazili, ale nikdy k tomu nedošlo. Tento rok jsem to myslela už vážně, ale vlezla mi do toho brigáda a stejně jsem nevěděla, jak bych se tam ubytovala, tak jsem se toho vzdala. Překvapila mě má rodina, která mi festival nadělila jako dárek naprosto nečekaně - mně a mé kamarádce k tomu. Nadělili mi všechno, co potřebuji, abych tam těch pár dní vydržela, ale především mi nadělili pořádný šok, když mi to oznámili. Takové narozeninové překvapení se mi dlouho nestalo - že opravdu nic netušíte a přitom se ten dárek trefí přesně do vašeho nitra. Jen mám pocit, že jsem jim všem ještě dostatečně nepoděkovala. 
Dostali jste už i vy nějaký dárek, který jste si opravdu přáli, ale absolutně jste jej nečekali?

Séjour en France
Tento dárek nebyl takovým překvapením, protože jsme to s mamkou plánovaly už dlouho - tedy to, že mě vyšle do Francie na jazykový kurz. Takže toto je dárek od mé báječné maminky, která by se pro mě rozkrájela. Pojedu se na tři týdny vzdělávat do Montpellier a nemůžu se dočkat. Tuhle příležitost mám jen a jen díky mamce, která mě nepřestává podporovat, ať už se vrhnu do čehokoli - za to se nedá ani dostatečně poděkovat. Pokud i vy máte takové maminky nebo tatínky (ať už ty, kterým jste se narodili nebo kteří se těmi vašimi stali v průběhu vašeho života), máte neskutečné štěstí, moc vám to přeji a jim děkuji za to, že jsou svým dětem tak úžasnými rodiči. 

2 komentáře:

  1. Ty jo ten jazykový kurz vypadá fakt skvěle! Moc ti přeju, aby sis to tam užila :)

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.