neděle 19. června 2016

TOP 10 | Mé oblíbené filmové soundtracky #1

Dobrý film dělá dobrým hned několik různých aspektů a hudba je dost podstatná. Natolik podstatná, že někdy zapomenete, o čem byl film, ale zapamatujete si jeho úžasnou hudbu. Nebo naprosto příšerný film se může stát snesitelným díky skvělému soundtracku. Smutné je, když dobrý film kazí jenom špatně zvolená hudba. Ale samozřejmě je tou nejlepší kombinací skvělý film se skvělou hudbou. Nepodceňuji ani filmy bez hudby, i ty mají své kouzlo, ale dnes to nebude o nich. A jelikož znám poměrně dost filmů se skvělou hudbou (a sem jsem nezařadila všechny své nejoblíbenější), tento článek na toto téma určitě nebude posledním... (nerozlišuji mezi hudbou vytvořenou přímo pro film a již existující hudbou, která byla pro film jen vybrána + nehleďte tolik na pořadí, vepředu sice jsou mé nejoblíbenější, ale výběr hudby záleží i na náladě, takže by to pořadí bylo každý den jiné)

1) Amélie z Montmartru
Amélie je můj oblíbený film a určitý podíl na tom má hudba Yanna Tiersena, která je naprosto úžasná a především vystihuje atmosféru celého film, což je dost podstatné. Hudba může být hezká, ale pokud vnitřně patří k tomu filmu, je to dokonalé.


2) Absolvent

Je náhoda, že mé nejoblíbenější filmy mají mé nejoblíbenější soundtracky? Tenhle mají na starosti pánové z dua Simon & Garfunkel a jsou to tak nádherné písničky! Právě The Sound of Silence způsobil, že jsem se do filmu zamilovala už v první scéně, kdy pozorujeme Dustina Hoffmana, jak jede na pohyblivém pásu. Nic víc. A přesto jsem se zamilovala.


3) Perný den

Tak tohle je film o the Beatles, takže je celkem přirozené, že miluji tento soundtrack. Nevím, co víc k tomu říct - jsou to super písničky? Hell yes! Hodí se k tomu filmu? Haha, dobrej fór...


4) Forrest Gump

Forrest Gump je skvělým případem filmu, který úžasně zkombinoval originální hudbu s převzatou, takže zde najdete jak hudbu složenou speciálně pro tento film, tak starší písničky. Originální hudba je kouzelná a vybrané písničky jsou skvělé, ale především kopírují nálady a situace celého filmu.


5) Nespoutaný Django

Miluji tenhle soundtrack. A asi už zmlknu, protože bych se opakovala - prostě se to k tomu filmu přesně hodí!


6) Strážci Galaxie
Tohle je případ filmu, ze kterého si pamatuji hlavně tu hudbu. Strážci Galaxie byli fajn, ale nic extra, ale ta hudba je prvotřídní.


7) Velká nádhera
Zde něco pro větší klasiky. Pokud chcete něco vážnějšího, zkuste tento film nebo alespoň jeho úžasnou hudbu. Lepší je to ale stejně s filmem, protože tenhle soundtrack rezonuje s krásami Říma, kterým se tam dostává velkého prostoru.


8) Billy Elliot

Tohle je další soundtrack především o skvělých písničkách, takže pokud víte, že máme podobný vkus, tohle se vám určitě bude líbit. Perfektní kombinace jedině s filmem.


9) Slavíci v kleci

Slavíci v kleci mě jako film nakonec tak neoslnili, jak jsem čekala, ale špatné to vůbec nebylo. Ale stejně jako v případě Strážců Galaxie i zde mi v hlavě zůstala překrásná hudba, bez které by samotný film byl naprosté nic.


10) Snídaňový klub

Nejsem tolik na hudbu 80. let, mám oblíbenější období, ale k tomuto filmu by se nic jiného nehodilo. A právě tyto písničky se k němu hodí parádně a já jsem si je výjimečně užívala, i když to fakt normálně neposlouchám. A musím říct, že se mi to začalo líbit i bez filmu, ale s ním je to samozřejmě mnohem lepší.

2 komentáře:

  1. Na soundtrack jsem z těhle filmů dávala větší pozor jen u Strážců a souhlasím, že se povedl :). U mě teda rozhodně vede hudba z Jak vycvičit draka, Star Treku a Avataru, to jsou asi moje nejoblíbenější soundtracky ever, a že já si na tu hudbu docela potrpím :)
    Zvu tě na giveaway, která probíhá na mém blogu! :)
    Catamount GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to s tebou musím souhlasit, Startrek neznám, ale Jak vycvičit draka a Avatar mají v sobě oba skvělou hudbu :).

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.