pátek 22. července 2016

Na co se v srpnu třesu

První polovina srpna se bude odehrávat především na vlně pracovní, jelikož zase strávím 15 dní provázením na zámku v Novém Městě. Kromě toho si budu muset osvěžit své řidičské dovednosti. Na konci června jsem sice úspěšně dokončila autoškolu, nicméně průkaz mi vydávají někdy teď a já jsem celou dobu ve Francii, takže si ho nemůžu vyzvednout. Od závěreček jsem neřídila, a proto mám hrozný pocit, že už řídit neumím. Druhá polovina srpna bude o něco zajímavější nebo alespoň doufám, že si ji zajímavou udělám.

KNIHY
Harry Potter and the Cursed Child
J. K. Rowling

Ani nevíte, jaký problém mi dělalo si tuhle knížku předobjednat. Já jsem si totiž vytvořila takovou averzi ke kupování věcí, že ani nového Pottera jsem nechtěla. Samozřejmě, že si ho chci přečíst - ó bože, a jak! -, ale hrozně moc se mi za něj nechtělo platit. Jsem už nějak přeprogramovaná... A jinak, vím, že to vychází už na konci července, ale minule jsem se o této knize nezmínila, tak to doháním teď. A stejně mi přijde až v srpnu...


Obr Dobr
Roald Dahl
Knižní klub, 240 stran

Minule jsme měli Dahla, nyní máme Dahla, protože Dahla máme rádi. Ani tuhle knihu jsem nečetla - vlastně si říkám, že bych ty jeho knížky měla pěkně rychle dohonit!





Islám
Carole Hillenbrand
Paseka, 400 stran

Tato publikace vypadá velmi zajímavě, tak snad bude opravdu tak obsáhlá a objektivní, jak se představuje.






FILMY
Buchty a klobásy
Conrad Vernon, Greg Tiernan
USA, 2016

Tak původně jsem si myslela, že mě tenhle film nechá zcela chladnou, protože mi stačilo vidět tu animaci, která se Pixaru ani Dreamworks prostě nevyrovná, ale nakonec mě to z traileru docela pobavilo. Do kina bych na to nešla, ale docela mě to zajímá, i když to bude asi prvotřídní blbost.

Můj kamarád drak
David Lowery
USA, 2016

Toto je remake staré disneyovky, kterou jsem v životě neviděla a v souvislosti s tímto novým filmem jsem o ní slyšela vůbec poprvé. Moc ráda bych ho ale viděla, protože mám studio Disney ráda, i když to vypadá hrozně neoriginálně a sentimentálně. Rodinná zábava by to ale mohla být příjemná.



Komorná
Chan-wook Park
Jižní Korea, 2016

Tohle vypadá hodně zajímavě, hodně napínavě a hodně exoticky. Z korejského traileru s korejskými titulky jsem toho sice moc nepochopila, ale když si k tomu přečtete synopsi, trochu vám to do sebe zapadne. Já jsem zvědavá moc! (Vlastně jsem byla zvědavá už v Karlových Varech, ale tam jsem se na film nedostala...)



Matky na tahu
Jon Lucas, Scott Moore
USA, 2016

Normálně by mě asi americká komedie tolik nezaujala, ale trailer na tento film mě dost pobavil a navnadil mě. Nebude to sice žádné umění, ale pokud se všechny dobré vtipy nevystřílely už v traileru a udrží si kvalitu po celý film, mohla by to být fakt legrace a dobrá satira na dnešní "dokonalé" domácnosti... Samozřejmě jen taková satira, jakou dokáže vyprodukovat americká komedie, takže přemíra očekávání není na místě, ale i tak by to mohlo být fajn.
Nejkrásnější den
Florian David Fitz
Německo, 2016

Jelikož jsem viděla trailer bez titulků a pochopila jsem tedy jen základní kostru příběhu (která teda není moc originální) a nevím, jestli ty vtipy byly doopravdy vtipný, takovéto sladkobolné příběhy mě baví, protože je to zábavné, plné naděje a života, i když to nakonec skončí smutně. A dát si čas od času něco německého také není od věci...

Sebevražedný oddíl
David Ayer
USA, 2016

Se superhrdinskými filmy jsem dost pozadu, zvláště pak s těmi od DC, ale jelikož mě tenhle žánr ještě nepřestal zajímat, určitě to časem doženu. Sebevražedný oddíl vypadá, že by zase mohl fouknout nový vítr do supervod, takže snad to nebude takové fiasko jako Batman vs. Superman (já to neviděla, hodnotím podle ohlasů a úspěchu v kinech). Mě osobně na tom ale nejvíc zajímá nový Joker v podání Jareda Leta. Já si myslím, že bude výborný, ale uvidíme.

Baron Prášil
Karel Zeman
Československo, 1961

Karel Zeman je světová klasika a já stále viděla jen Cestu do pravěku, což je žalostně málo. Baron Prášil se skvělým Milošem Kopeckým jde naštěstí znovu do kin. Sice nevím, jestli to stihnu přímo pod stříbrné plátno, ale určitě je ze znovuuvedení nadšeno více lidí než jen já.


Starci na chmelu
Ladislav Rychman
Československo, 1964

A teď přijde to hrozné přiznání, že ani Starce na chmelu jsem v životě neviděla. Takové československé klasiky, já se hanbím! Ale jako vážně, mě až děsí, kolik českých a československých filmů jsem ještě neviděla, vždyť je to hrůza. Aspoň že mi to připomínají tím, že jich tolik vracejí do kin.




OSTATNÍ
Tábor Kimuri s Brontosaurem
S Hnutím Brontosaurus jsem chtěla vyrazit na nějaký pracovní tábor už dlouho, ale nikdy dřív jsem se k tomu nerozhoupala, protože se mi nechtělo jet samotné. Jelikož jsem ale měla celou druhou půlku srpna volnou a hodlala jsem ji strávit nějak smysluplně, řekla jsem si Konec výmluv! a přihlásila se. Když trávím tři týdny sama ve Francii, asi by mi nemělo dělat problém jet na týden sama s Čechy do Čech. Nicméně tento tábor bude zaměřen na práci kolem záchranné stanice pro zvířata, tak snad opravdu budu nápomocná. Někdo z vás se tam náhodou nechystá? A jaké máte zkušenosti s Brontosaurem?


Prague Independent Film Festival 2016
Zhruba v polovině srpna budu mít pár dní volno, tak vymýšlím, co bych mohla podniknout. Nejspíš si nebudu nic plánovat a nechám to na síle okamžiku, ale už teď jsem si vyhlídla pár akcí, které by mě zajímaly a na které bych tedy eventuálně mohla zavítat. Jednou z nich je pražský festival, který se zaměřuje na nezávislý film a začínající autory. Přečetla jsem si seznam letos vybraných filmů a nic mi to neříká, proto se myslím, že by to mohlo být zajímavé.
Noir Film Festival 2016
Noir film není úplně můj šálek čaje, respektive na podobné filmy moc často nekoukám, ale to neznamená, že by se mi nelíbily. Ráda bych toto odvětví filmu prozkoumala trochu víc, proto bych se ráda podívala na Křivoklát, kde se tento festival odehrává. Je to další možnost z mnoha, teprve uvidím, jak to všechno dopadne.



Na co se těšíte a kam se chystáte v srpnu vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.