středa 13. července 2016

TOP 10 | Mé oblíbené filmové soundtracky #2

1) Charlieho malá tajemství
Tohle je jeden z mých nejzamilovanějších soundtracků, a proto se strašně divím, že jsem na něj posledně zapomněla. Ale to nevadí, protože jsem věděla, že stejně budu psát i další články na toto téma. Charlieho malá tajemství je film, kde má hudba svou důležitou roli, a naštěstí vybrali přesně ten typ hudby, kterou mám ráda - a ještě lepší na tom bylo, že vybrali ty písničky a kapely, které jsem třeba ani neznala. Takže se mi přesně trefili do vkusu a přitom mi ukázali zcela nové věci. 


2) 500 dní se Summer
Tohle je jeden z dalších mých milovaných filmů a k tomuto statutu mu domohl určitě i soundtrack, který kopíruje tak nějak to, co už jsem řekla výše. Je to muzika, která mi jde do noty, ale kterou jsem třeba vůbec neznala - oba filmy mi vlastně ukázali The Smith. K tomu všemu ale nádherně doplňuje celý příběh.


3) Donnie Darko
Tato muzika je z trochu jiného soudku, ale splňuje přesně to, co se od ní požaduje - dodělává atmosféru. A Donnie Darko je jeden z nejpodivnějších a nejúžasnějších filmů, jaké jsem kdy viděla! Je to hodně psychedelické, tajemné, mírně depresivní a úzkostlivé - a to mluvím současně o samotném filmu i jeho hudbě. Zkrátka jdou spolu ruku v ruce.


4) Moulin Rouge
Jak bych mohla zapomenout na svůj nejoblíbenější film, když je to muzikál? K němu snad hudba patří automaticky, ne? Přesto jsem na něj prvně zapomněla a neptejte se mě, jak se to stalo. Moulin Rouge skvěle předělává známé hity, hlas Ewana McGregora mě dostává do kolen a písnička El Tango de Roxanne? Z té mám husí kůži pokaždé - ale to chce prvně vidět ve filmu, to je teprve síla!


5) Juno
Juno je hrozně specifický film a moc vám ho doporučuji, pokud jste ho ještě neviděli, je úžasný. Kromě toho v něm je ale také úžasná hudba, která mě neskutečně baví, protože je taková podivná, stejně jako hlavní hrdinové - takže se to k sobě náramně hodí!


6) Neuvěřitelně hlasitě a nesmírně blízko
Tohle je speciální případ, protože jsem tenhle film ještě neviděla. Moc jsem si ale zamilovala soundtrack, za který vděčím svému oblíbenému skladateli Alexandru Desplatovi, a poslouchám ho velmi často. Nevím, zda se hodí k příběhu, ale předpokládám, že ano, protože Desplat prostě umí! 


7) Pelíšky
Konečně se sem probojoval i český zástupce, kterým nemůže být nic jiného než Pelíšky. Kdyby v soundtracku nebyla jiná písnička než Slunečný hrob, asi by mi to bylo jedno, protože mně jde především o ten, ale i tak celý film disponuje výbornou hudbou, která definovala dobu, ve které se odehrává.


8) Na pokraji slávy
Tento film jsem zrovna viděla a jeden z důvodů, proč jsem se na něj chtěla podívat, bylo, že jej všude doporučovali jako film s jedním z nejlepších soundtracků vůbec - a měli naprostou pravdu. Tento film je oslavou rock'n'rollu se vším parádou a především s tou nejlepší hudbou. Miluji tu část filmu, ve které v autobuse společně zpívají Tiny Dancer - ta je neskutečná!


9) Rocky Horror Picture Show
A máme tu trochu šílenějšího zástupce, kterého ale nemůžu vynechat, protože to možná sice není hudba, kterou byste poslouchali dennodenně, ale k tomu filmu nic jiného nepatří. A to nemluvím o tom, že já si ty písničky pustím ráda úplně kdykoli...


10) 2001: Vesmírná odysea
A jako poslední zmíním film, který výborně pracuje s muzikou obecně. Stanley Kubrick je výborný režisér a vytvořil doslovnou vesmírnou operu, ve které se hudba spojila s obrazem tak dokonale, že si to ani lépe představit nelze.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.