pátek 8. července 2016

Zkouknuto | Poláčkovo léto 2016

Tento rok jsem půlku Poláčkova léta strávila v Karlových Varech a na pár představení jsem ve víru dalších činností úplně zapomněla, takže jsem toho letos moc neviděla. Mám pocit, že ale letos se celkově hrálo mnohem méně představení než v předchozích letech. Co si ale myslím o těch, co jsem zhlédla? Jak jsou na tom naše česká, moravská i slezská divadla a hudební soubory?



Oboroh

OBOROH
Oboroh je přímo rychnovská kapela a já je neslyšela poprvé. Jeden ze členů kapely mě totiž učil hrát několik let na keyboard, takže jsem už je slyšela několikrát, mamka si ráda kupuje jejich CD, takže je často posloucháme i v autě. Českou hudbu příliš neposlouchám, ale folkrock mi byl vždycky blízký, takže Oboroh mi je v tomto sympatický. Kvalitní, příjemná hudba, často hloubavé, filosofické texty, hrají i žalmy, sem tam přehrají i něco od Leonarda Cohena. Jsou výborní, jen komunikace s publikem mi přijde nedotažená. 4/5


Postřižiny
POSTŘIŽINY (Městské divadlo v Mostě)
Toto jsou mí každoroční oblíbenci, takže jsem i letos byla ráda, že jejich představení stihnu a nebudu zrovna pryč. Ani Postřižiny mě nezklamaly, ale jak se to vezme - já ten příběh totiž nemám moc ráda. Stejný problém mám i s filmovým zpracováním - mostecká inscenace i Menzelův film jsou perfektní, ale ten příběh mě zatrachtile nebaví. Přijde mi, že se tam za celou dobu nic nestane, neustále se tam opakují stejné motivy, vtipy mě pobaví jen občas, zabíjačka a sexistický podtón mi taky moc nepomáhá, abych si to zamilovala. Postřižiny nejsou pro mě, ale pokud je vy máte rádi, tohle provedení budete milovat. 3/5

Rychnovský chrámový sbor
Besharmonie
RYCHNOVSKÝ CHRÁMOVÝ SBOR A BESHARMONIE
Tohle byl pro mě nejlepší zážitek celého Poláčkova léta. Vždycky to u mě vyhrálo divadlo, ale tentokrát prvenství patří koncertu, který daly dohromady dva pěvecké sbory, které zpívaly naprosto úžasně. Ačkoli Rychnovský chrámový sbor bych jako rodák znát měla, slyšela jsem je poprvé a byli skvělí. Besharmonii jsem slyšela vůbec poprvé (o ní jsem i jen slyšela poprvé) a ti předvedli několik výborných čísel. Nejvíce mě dostali, když se zpěváci rozestoupili podél zdí a zpívali přes celý kostel. To byl úžasný moment. 5/5

D'Artagnan
D'ARTAGNAN (Divadlo Šumperk)
Komediální podání Třech mušketýrů jsem už viděla kdysi v našem dramaťáku, a to se mi tedy líbilo mnohem více než toto. Tato inscenace mi totiž nepřišla moc vtipná, furt tam akorát někdo padal a zakopával, herci se neustále pitvořili... Diváci se podle všeho bavili, ale já jsem spíš byla v šoku. Moc mě to tedy nezaujalo. 2/5

Hledám děvče na Boogie Woogie
HLEDÁM DĚVČE NA BOOGIE WOOGIE (Slezské divadlo Opava)
Bála jsem se, že letos pro mě budou divadla jen zklamáním, ale naštěstí se povedlo to poslední. Přitom jsem na to šla s dost blbou náladou, plánovala jsem, že odejdu domů a že se na to ani dívat nebudu, ale ono to upoutalo mou pozornost. Myslím, že jsem v životě neviděla operetu, ale pokud všechny vypadají jako tato, myslím, že to bude můj další oblíbený divadelní žánr. Určitě ji mám ale radši než muzikál. Hledám děvče je především komedie, a to výborná. Fakt jsem se od srdce zasmála, bavila jsem se. Písničky byly pěkné a hlavně krátké - moc nemusím na divadle, když jsou ty písničky zdlouhavé. Tohle ale byla perfektní kombinace hudby, tance, humoru a příběhu se záměnami identit, což je věc, která mě stále baví, i když už jsem ji viděla v milionu provedeních. Moc jsem si to užila a na Opavu si dám příště pozor! 4/5


MŮJ TIP

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.