neděle 7. srpna 2016

Wrap Up a TBR | ČERVENEC 2016

Červenec se povedl jak na filmy, tak na knihy, protože o prázdninách mám zkrátka více času. Navíc jsem tři týdny ve Francii jezdila minimálně dvakrát denně tramvají, vysedávala v parcích a zahradách, kde jsem si užívala jižního sluníčka, slaného větru a klidu s knihou v náručí. Měla jsem tedy mnohem více příležitostí ke čtení a nesmírně jsem si to užívala. Nakonec jsem přečetla 7 knih, což je myslím můj rekord od začátku roku.


Přečtené
The Grim Grotto - Lemony Snicket
Konečně jsem se vrátila ke své oblíbené sérii a opět jsem nebyla zklamána a myslím, že mě už Lemony Snicket minimálně v této sérii zklamat nemůže. Bylo to jako vždy vtipné, napínavé, hravé a plné nezodpovězených otázek. A já se těším na další díly, ve kterých se snad konečně dočkám odpovědí. 4,5/5

Poprvé a naposledy? - Cesta od scénáře k filmu - Milena Holcová
Také se dostalo na další knihu ohledně filmu, ze které jsem původně byla nadšená, protože jsem se těšila, jak konečně pochopím práci dramaturga. Nicméně tato kniha popisuje vznik jedné epizody Soukromých pastí, žádný velkofilm, takže to popisované hašteření mezi producenty, režií a dramaturgií mi přišlo spíš usměvné, protože se handrkovali nad příběhem z červené knihovny, jako kdyby to byl nový Allen. Nakonec se kniha dost opakovala, takže to, co původně bylo zajímavé, postupně začalo být nudné. Určitě bych si ale takovou knihu ráda přečetla o velkých filmových klasikách. 3/5

Sebevraždy panen - Jeffrey Eugenides
Tato kniha se mi hrozně moc líbila. Je překrásně napsaná a má potenciál stát se klasikou právě díky krásnému a literárně hodnotnému stylu (alespoň mně to tak připadá). Navíc ten příběh je děsně zajímavý a poutavý, ačkoli nemá pořádnou zápletku. Mluví o smrti a sebevraždách procítěně, ale ne sentimentálně, s nadhledem, ale ne s ignorancí, vtipně, ale ne neuctivě. Je to mladistvý příběh o smrti, ale není depresivní. Je z něho cítit taková živočišná upocenost - z té knihy jsem cítila vůně, pachy, slzy a emoce, nevím, jak to lépe popsat. Není to příběh, který by mě osobně zasáhl nebo nějak poznamenal, ale hrozně se mi líbilo, jak je to napsané. A to, že na konci nedostaneme žádné odpovědi, také nevadí, protože o to potom příběh působí reálněji - v životě přeci také vždycky nedostaneme uspokojivé vysvětlení na všechno. 4/5


Kráva, která plakala a jiné buddhistické příběhy o štěstí - Ajahn Brahm
Tohle bylo moc milé a pozitivní čtení, ze kterého nemůžete nic jiného než odcházet s úsměvem. Jsou to příjemné příběhy, některé se trochu opakují a celkově to není nic literárně hodnotného, ale na prozáření dne - proč ne? 3/5

Literární spolek Laury Sněžné - Pasi Ilmari Jääskeläinen
Na tuto knihu jsem byla velmi zvědavá, protože mě magický realismus přijde fascinující, ale stále jsem pořádně nic tohoto žánru nepřečetla. Na Lauru Sněžnou ale všichni pěli chválu a já si na ni začala brousit zuby. A byl to dobrý příběh - tajemný, o knihách, zahalený tajemstvím, mírně děsivý. Byl to příběh, který jsem si užila, ale nijak mě nezasáhl na vyšší rovině. Moc zajímavé čtení, ale snad bych už to ani znovu číst nemusela. 3/5

Proměna - Franz Kafka
Začala jsem také číst k maturitě. K ní tedy čtu už pár let, ale teď jsem se do toho pustila a myslím, že od této chvíle budu číst literaturu hlavně a skoro výhradně na maturitu a přijímačky. Proměna mě moc bavila. Líbí se mi, jak je to napsané - žádné kudrlinky, žádné odbočky, přesto je z toho cítit nejistota, strach a další emoce. Příběh je to zvláštní, ale tak akorát zajímavý na těch osmdesát stran. Delší by to být nemohlo, ale takhle je to správně nadávkované. 4/5



Romeo a Julie - William Shakespeare
Tento příběh znám nazpaměť. Viděla jsem filmy, desítky inscenací, přepisů, zjednodušených verzí, komiksů, sama jsem Julii jednou sama hrála, ale tohle bylo poprvé, co jsem si to přečetla. A bála jsem se toho, protože to všichni haní a považují za nejhorší Shakespearovo dílo, ale mně se to šíleně líbilo. Ten příběh je krásný, ale samozřejmě, že dnes je něco podobného nepředstavitelné. Je to úžasně napsáno, romanticky, vtipně a hravě. Až na pár zbytečných scén jsem z toho měla jen dobrý čtenářský požitek. 4/5


Rozečtené
Láska za časů cholery - Gabriel Garcia Márquez
Moc se mi to líbí, je to krásně napsané, ale je pravda, že se na to musím trochu více soustředit, protože ten styl je hodně poetický a plný metafor. Jediné, co mě doopravdy zaráží, je to, že stále v tom nikde nevidím žádný magický realismus. Zatím to je naprosto normální příběh. Tak jsem zvědavá, co teprve přijde.


TBR
Islám - Šajch Fadlulláh Chajrí
Tak snad by konečně mělo dojít i na tuto knihu. Ačkoliv chci číst hlavně na maturitu a přijímačky, tohle mám půjčené z knihovny, takže to musím a chci přečíst. Navíc nejspíš budeme muset dělat seminárku ohledně religionistiky a myslím, že bych si nakonec vybrala ten islám, abych se o něm dokopala zjistit co nejvíce.

Umění filmu - David Bordwell, Kristin Thompson
Mám určitou naději, že jsem sehnala tuhle knížku. Za posledních čtrnáct dní jsem našla tři nabídky a jedna z nich se tváří ještě jako volná, tak uvidím. I kdybych si ji nakonec nemohla koupit, nesmí mě zradit knihovna v Hradci. Ale chtěla bych ji ještě stihnout přečíst, dokud mám v létě čas a klid.

La Guerre des boutons - Louis Pergaud
Tuhle knihu mám doma už skoro rok, a to ji mám jen půjčenou ze školy. Už si ji přivlastňuji dost dlouho a asi by bylo záhodno, abych ji o prázdninách přečetla a mohla ji na začátku školního roku vrátit. Nevím, proč mi to s ní tak trvá - myslím, že za hodinu bych ji měla přečtenou, ale nějak se do ní nemůžu donutit. Ale teď na to snad už čas přijde.

1 komentář:

  1. Sociální obchodování spočívá v otevření trhů pro každého. Na eToro se můžete spojit, obchodvat a sdílet znalosti s miliony obchodníků a investorů. Navíc můžete kopírovat obchodní rozhodnutí obchodníků, kteří odpovídají vaší strategii. Registrujte se nyní a získejte chytřejší obchodní rozhodnutí využitím rozumu našich obchodníků s nejlepšími výsledky.

    Obchod odkudkoli - Čas jsou peníze. Obchodujte na počítači, mobilu a tabletu

    227,651,647 - Otevřené obchody na eToro

    OdpovědětVymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.