čtvrtek 22. září 2016

Na co se v říjnu třesu

KNIHY
Nebeská tělesa
Eleonor Catton
Argo, 672 stran

Tato kniha mě zaujala už před dávnou dobou na kanálech zahraničních booktuberů, aniž bych věděla, o čem vypráví. Zaujalo mě ale to, že každá následující kapitola této knihy je kratší než ta předchozí - jako když couvá měsíc. To mi přišlo nesmírně poetické a od té doby si knihu chci přečíst.

Kniha zvláštních nových věcí
Michel Faber
Kniha Zlín, 452 stran

Tato kniha už měla dávno vyjít, ale neustále datum jejího vydání posouvají, ale netuším, co za tím stojí. Těším se na ni ale velice, protože mě zajímá i samotný autor, od kterého bych si chtěla mnohé přečíst.




Andělí vejce

Petr Stančík
Druhé město, 250 stran

Tohle bude pěkně divná kniha, ale hrozně moc si ji chci přečíst. Schválně si přečtěte anotaci, protože vás určitě zaujme. A pak už je jen na vás, jestli podobně ujeté knihy vyhledáváte nebo ne.



Všemi dary obdarovaná

M. R. Carey
Host, 412 stran

O této knize jsem už taky slyšela dost v zahraničí, ale nikdy mě nijak zvlášť nezaujala. Ale pak se ukázalo, že se chstá filmová adaptace, že má ta kniha docela dobré ohlasy a když už ji vydává Host, tak to musí něco znamenovat, protože Host vydává to nejlepší z YA. Takže se této knize přeci jen podívám na zoubek.


Arabský svět - jiná planeta?
Emére Khidayer
Mladá fronta, 320 stran

V poslední době vychází opravdu spousta knížek o islámu, muslimech, Blízkém východě, což by značilo, že to snad i lidi čtou, což by bylo hrozně super. Je fajn, když lidé zaujímají nějaký postoj, když už o tom něco vědí nebo alespoň vynaložili nějaké úsilí, aby se o tom něco pokusili zjistit. I já se snažím a tahle kniha vypadá velmi zajímavě a snad se řadí k těm, co podávají informace upřímně a opravdu z první ruky.

FILMY
Rodinné štěstí
Szabolcs Hajdu
Maďarsko, 2016

Tento film mě nezaujal, už když jsem jela do Karlových Varů a nezaujal mě nijak zvlášť ani teď, když jsem si znovu pouštěla trailer. Jediné, co mě na něm zajímá, jsou jeho dobré ohlasy, Křišťálový glóbus a maďarský původ. Od Saulova syna chci vidět od Maďarů víc!

Kubo a kouzelný meč
Travis Knight
USA, 2016

Prvně mě zaujala tak netradiční animace pro americký animovaný film, ale příjemně mě to překvapilo, protože já miluji experimenty s animací. Navíc i ten příběh vypadá zajímavě a hlasové obsazení je skvělé, tak doufám, že alespoň v malých kinech bude film k dostání i v originálním znění, protože o to by byla škoda přijít.



Já, kocour
Barry Sonnenfeld
USA, 2016

Tohle vypadá na hroznou americkou blbost. Jediné, co mě přesvědčuje, abych tomu dala šanci, je Kevin Spacey v hlavní roli kocoura. Jsem přesvědčená, že by se neupsal jen tak nějaké blbosti. Ale začínám pochybovat. Nicméně je tu stále šance, že by se z toho mohla vyklubat opravdu milá rodinná komedie, i když americká a otřepaná...
Radio Dreams
Babak Jalali
USA/Írán, 2016

O americkém snu, o snu jako takovém, o střetu kultur, o umění, o tom všem doufám, že by to tak nějak mohlo být. Byla bych hrozně ráda, kdyby americko-íránská spolupráce dala dohromady skvělý film, fakt by mě to nehorázně potěšilo a nadchlo. Ale uvidíme. Nakonec z toho může být cokoli...



Inferno
Ron Howard
USA, 2016

Ty předešlé se moc nepovedly, přiznávám. Ačkoli ten první jsem měla dlouho ráda, jako malá jsem na něj koukala furt dokola, a ten druhý jsem viděla jednou a myslela jsem si, že musí být super, když je v něm Ewan, ale teď už mě ani tento fakt nezaslepí. Mnozí však hovoří, že tentokrát by se to Howardovi mělo povést, že tentokrát by to mohlo stát za to. Tak uvidíme...

Bezva ženská na krku
Tomáš Hoffman
Česko, 2017

Nejdřív jsem si myslela, že tohle budu ignorovat jako spoustu jiných českých filmů, nicméně jsem se přesto podívala na trailer, abych měla lepší představu - a kupodivu mě to docela zaujalo. Ne že by to bylo něčím speciální, ale potěšilo mě, že to nevypadá úplně stupidně. Předvídatelně a neoriginálně ano, ale ne stupidně, což by na současnou českou komedii mohlo stačit.


Toni Erdmann
Maren Ade
Německo/Rakousko, 2016

Tenhle film sklízí ovace, kam přijde, mluví se o něm jako o jednom z nejlepších, ne-li nejlepším filmu roku. Já z ukázek vůbec nechápu proč, protože mi ukázky vůbec neprozrazují, co bych od toho měla čekat, ale podle všeho to musí být minimálně geniální. Ale moc se na to těším.


Monsieur Chocolat
Roschdy Zem
Francie, 2016

Tohle vypadá na velmi zajímavý francouzský film, který se pouští do problémů s rasismem v Evropě, zato ale v poetickém cirkusovém prostředí (osobně nesnáším cirkusy se zvířaty, ale určitá poetika se tomu upřít nedá). V hlavní roli Omar Sy vypadá také velmi lákavě, tak uvidíme, co ze životopisného filmu zase jednou vykřesají Francouzi.  


Lichožrouti
Galina Miklínová
Česko/Slovensko, 2016

Ta animace vypadá příšerně a jediný důvod, proč mám o to jakýs takýs zájem, je to, že jsem knihu Lichožrouti jako malá zbožňovala. Doufejme, že to bude aspoň únosné...

Krásné dny v Aranjuez
Wim Wenders
Francie/Německo, 2016

Tohle mě neskutečně zaujalo jenom z traileru. Vypadá to nádherně, vypadá to na překrásné povídání s krásnou hudbou Nicka Cavea. Vypadá to poeticky, lyricky, melancholicky a romanticky a prosluněně a jako něco, co chci a musím vidět. Nevím, co z toho vyleze, ale prosím, ať je to jako ten trailer a jsem v tom až po uši!


Devátý život Louise Draxe
Alexandre Aja
Kanada/VB/USA, 2016

Tento film mě také velmi zaujal, protože koho nezaujme trailer, ve kterém vám pod nos naservírují záhadu, ale žádné řešení? To to potom samozřejmě chcete vidět! Moc vysoká očekávání od toho nemám, ale žánrovka by to přeci jenom mohla být zajímavá. Navíc když ji mají v rukou především Kanaďané a Britové.



Hitchock/Truffaut
Kent Jones
USA, 2015

Na tohle se těším asi ze všeho nejvíc, protože to vypadá jako fascinující dokument o dvou filmových velikánech, o kterých budou hovořit filmoví velikáni dneška. Samotné rozhovory H+T si musím přečíst, ale film navíc není vůbec na škodu. Naopak... Ó můj bože, ne tohle jsem fakt natěšená..!


Francie
Raymond Depardon
Francie, 2016

Tohle také vypadá na zajímavý projekt, ale je možné, že nebude tak zvláštní, jak se tváří. Jde o zachycení přirozených rozhovorů mezi obyčejnými Francouzi snad z každého koutu země. Jako frankofila mě to velmi zajímá a moc se na to těším.


Doctor Strange
Scott Derrickson
USA, 2016

Jeden z nejočekávanějších filmů roků a pro mě po dlouhé době zase marvelovka, na kterou se opravdu těším. Zní to jinak, vypadá jinak, tak doufám, že opravdu bude jiná, zajímavá, originální a svým způsobem průlomová. Snad nepokazí svůj potenciál. Navíc tu však máme úžasné, nejhvězdnější obsazení v čele s mým milovaným Benedictem. Tak jaký budeš?


American Honey
Andrea Arnold
VB/USA, 2016

Pro mě osobně jeden z nejočekávanějších filmů roku, protože Andrea Arnold mě nadchla svým filmem Fish Tank a nadchla mě i trailerem z tohoto filmu. Vypadá to mladistvě a nespoutaně, svobodně a letně, tak doufám, že nebudu zklamána. To by mě mrzelo maximálně, protože v této režisérce vidím budoucnost.



Akce Arktida
Grethe Bøe-Waal
Norsko, 2014

Tento rodinný norský film mě okouzlil. Neřeším, nakolik je opravdu možné, aby tři děti omylem odvezli na Arktidu, aniž by si toho kdokoli všiml, ale to, že to vypadá hrozně krásně a dobrodružně. Ty scenérie jsou nádherné a příběh o přežití malých dětí? To bude kurňa napínavé a kurňa dojemné.



AKCE
Kolonie Taurus (7. - 9. 10. 2016)
Kaleidoskop světa (21. - 23. 10. 2016)
Asi bych měla napsat kompletní článek o tom, jak mi Brontosaurus převrátil život naruby. A to jsem byla teprve na dvou akcích! Ale už se chystám na další dvě a nemůžu se dočkat. Zatím to byla jen kupa neuvěřitelných zážitků, senzačních, inspirativních lidí a smysluplného trávení volného času s prací, po které cítíte dobrou karmu, s pobytem na čerstvém vzduchu a s hrami, které prostě baví. Ale stejně je to nejvíc o lidech. A souznění s přírodou. Ale nebojte se, to nejsou jenom hipíci. Jsou tam všechny možné druhy lidí, ale všechny je spojuje jedno - jsou to zatracené úžasné lidské bytosti.

Be2Can (6. - 12. 10. 2016)
Tenhle festival je hrozně super. Ne že bych na něm už někdy byla, ale už nějaké dva roky o něm vím a jako nápad mi to přijde super. Já mám totiž hrozný pocit se všemi těmi festivaly, že mi stále utíká kupa filmů, ale tady se konečně zase všechny spojí a já je můžu vidět, ačkoli jsem nebyla ani v Benátkách, ani v Berlíně, ani v Cannes. Škoda jen, že nic nedávají u nás v Hradci, ale třeba si udělám výlet do Olomouce.

20. MFDF Ji.hlava (25. - 30. 10. 2016)
A máme tu další legendární český festival, který se tentokrát zaměřuje na dokumentární filmy. Pokud mi to vyjde, ráda bych tam aspoň na skok zajela, abych to aspoň viděla, jak to probíhá a třeba zkoukla jeden film. Mám dokonce pocit, že to je zrovna týden podzimních prázdnin, nebo ne? Kéž by!

TEDxBrnoWomen 2016 (28. 10. 2016)
Miluji TED a lidi, co na něm přednáší, ale nikdy jsem neviděla přednášet žádné Čechy, i když vím, že i u nás se tyto přednášky pořádají. O kompletní akci se ale dozvídám poprvé a dle názvu usuzuji, že přednášet budou zajímavé, úspěšné a emancipované ženy. Zavání to feminismem, ale mohla by to být ta dobrá odrůda, ta opravdová a smysluplná. Pokud jsou opravdu ty prázdniny, mohla bych to nějak zkombinovat a potom zakotvit v Olomouci. Tak uvidím, jak to všechno vyjde...

Veggie Planet Praha (29. - 30. 10. 2016)
A máme tu první veletrh věnovaný rostlinné stravě v Praze, což mě neskutečně zajímá, ale je to pro mě v nevhodný den, kdy už něco mám, takže já se na 99 % nezúčastním, ale chtěla jsem to tady stejně zmínit, kdyby to někoho z vás zajímalo a třeba jste o tom ještě neslyšeli. Užijte si to když tak za mě!


Na co se v říjnu těšíte vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.