čtvrtek 8. září 2016

Wrap Up a TBR | SRPEN 2016

Na to, jak jsem byla v červenci krásně rozjetá, jsem to v srpnu zase hezky pozastavila. Na druhou stranu jsem po dlouhé době vyplodila dvě nové recenze na knihu, z toho jednu hodně aktuální. 2 ze tří knih jsem přečetla dokonce v angličtině - k takové převaze zde nejspíš také ještě nedošlo. Takže i srpen byl na knihy zajímavý, ale celkem to dává pouhopouhé tři knihy. Vyvážila to ale ta spousta zážitků, která si z léta odnáším. A to se myslím počítá víc. Nebo aspoň já tak počítám.... Co hezkého jste v poslední době četli vy?


Přečtené knihy
Harry Potter and the Cursed Child - J. K. Rowling - recenze
Moje myšlenky jste si mohli přečíst už v recenzi, takže se moc opakovat nechci. Není to špatná fanfikce, jen škoda, že je pod tím podepsána JKR. 3/5

Láska za časů cholery - G. G. Márquez - recenze
Tohle byl zase na druhou stranu kousek opravdu kvalitní četby. Také mi dala zabrat, četla jsem ji dost dlouho (a kamarádka se mi teďka vysmívá - ona, nečtenářka, ji čte jako ďas), ale neskutečně se to vyplatilo. 4/5

The Penultimate Peril - L. Snicket
A jdeme do finále! Přede mnou je už jen poslední díl a já si ho schovávám na nějakou vzácnou chvíli. Tento předposlední se mi ze začátku zdál jako jeden z nejslabších, protože ačkoli bravurně propojoval všechny předešlé díly, rekapituloval a dával vše uplynulé dohromady pro další příběh, dějově to trochu pokulhávalo a bylo to takové unylé. V druhé polovině to ale začalo nabírat grády a já jsem zase byla spokojená. 4/5

Rozečtené knihy
Diagnózy času - Jan Lukeš
Je to velká kniha a určitě ne tak poutavě napsaná jako Dějiny filmu, takže tohle čtu mnohem pomaleji. Snad se tím ale prokoušu co nejdříve.

Islám - Šajch Fadlulláh Chajrí
Tohle je ještě těžší a čtu to ještě pomaleji. Některé pasáže, celé stránky i kapitoly čtu několikrát, abych je plně pochopila. Je to zajímavé a získávám novou perspektivu ohledně všeho, začínám to trochu chápat a částečně tuším, kde se berou ty extremistické názory. Ale stejně nevidím ani do poloviny, každopádně mám dobrý pocit z toho, že to čtu.

Lakomec - Molière
Tak nějak to vypadá, že budu číst víc věcí najednou až do maturity. Protože potřebuji číst knihy do kánonu - jako tuto -, plus knížky na přijímačky a seminárky. Takže takovýto reading-list u mě teď bude asi pravidlem. Na nějakou hezkou současnou beletrii si chci ale také udělat čas. Ale uvidíme, jak to celé zkombinuji s koukáním na filmy...

TBR
Směšné lásky - M. Kundera
Tuto jsem si vybrala do kánonu a mám na ni velkou chuť, takže po Lakomci bude nejspíš další na řadě.

Démanty všednosti - S. Přádná, Z. Škapová, J. Cieslar
Hned jak dočtu Diagnózy času.

Jak jsme v Teheránu četly Lolitu - Á. Nafísíová
Asi až dočtu Islám.

On the Road - J. Kerouac
Tuto mám jednak v maturitním kánonu, a jednak jsem si ji vybrala na svou seminárku z angličtiny, takže stejně jako minulý rok The Day of the Triffids z britské literatury, jsem si letos vybrala tuto jako zástupce americké literatury. Hodně lidí ji chválí, hodně lidí ji zbožňuje, dokonce můj brácha říká, že tohle byla jediná kniha, která ho kdy na hodinách literatury z povídání učitelky zaujala.  A to už má velkou vypovídající hodnotu!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.