středa 12. října 2016

Wrap Up a TBR | ZÁŘÍ 2016

Musím říci, že jsem zmatena. Měla jsem totiž dojem, že v září jsem hrozně moc četla, ale teď vidím, že jsem přečetla pouze knihy 3. Asi to je tím, že dvě mám stále rozečtené už dva měsíce, i když jsem je také aktivně četla, a že jsem počítala s tím, že jsem četla ještě jednu, ačkoli jsem později zjistila, že jsem četla špatné vydání. Takže to nakonec nebylo vůbec moc a je to pro mě trochu zklamání...


Přečtené knihy
A Oscara dostává... (Stanislav Šulc)
Tuhle knihu jsem koupila v Levných knihách někdy v létě, protože jsem si chtěla udělat radost a protože nestála moc. Také jsem si konečně mohla říct, že jsem už o filmu zase něco trochu přečetla. Tohle je spíše taková populárně-naučná příručka, ale mě doopravdy bavila a dala mi dobrý, jednoduchý, ale zajímavý přehled o všech oscarových ročnících až do roku 2011 (tuším...). 4/5

Lakomec (Molière)
Tohle mě nehorázně bavilo a určitě jsem našla svého druhé oblíbeného dramatika vedle Shakespeara, protože oba tito pánové mají podobný styl. Je to hravé, situačně bohaté, vtipné a zamotané a jazykově geniální. Opravdu moc mě to bavilo a vyloženě lituji, že jsem tohle ještě nikdy neviděla zinscenované. 5/5

Pygmalión (G. B. Shaw)
Největší dramatik od dob Shakespeara? To si nemyslím. Mě Pygmalión dost zklamal, protože obecně je to velmi oblíbené drama, říká se, jak je vtipné a geniální, Shaw je přirovnáván k WS. Když to ale porovnán i s tím Molièrem, co jsem četla předtím, je to o dost slabší. Jazykově i obsahově. Zatímco v Lakomci je ten příběh ucelený, má hlavu a patu, souvislosti a geniálně jedna část dotváří druhou, u Pygmaliónu o tom nemůže být řeč. Ten příběh je mnohem banálnější, není tak vnitřně promyšlený a jazykově mě to také nijak zvlášť nezaujalo. Bavila mě první dvě až tři dějství (dokud jde o její mluvu a je napínavé, zda někdo odhalí její původ), ta mi přišla i vtipná, ale pak už mi to přišlo utahané a o ničem. 3/5

Rozečtené knihy
On the Road (Jack Kerouac)
Jsem na začátku, ale líbí se mi to neskutečně. Podtrhávám si v tom věty propiskou. PROPISKOU! A taky nepoužívám záložku, ale ohýbám rohy. Ale k této knize to prostě patří...

Diagnózy času (Jan Lukeš)
Islám (Šajch Fadlulláh Chajrí)
Těmito dvěma se složitě prokousávám. Z Diagnóz jsem sice kus přečetla, ale jde mi to i tak pomalu, a Islám je dost těžké čtení. Asi pro příště zůstanu u příběhů z muslimských zemí a životních příběhů muslimů, protože to je záživnější než suchá teorie. I když i ta je exoticky zajímavá.

TBR
Divadlo Járy Cimrmana (Cimrman/Smoljak/Svěrák)
Je to hrozná bichle a teď ji určitě nehodlám číst celou. Potřebuji z ní teď jen Dobytí severního pólu a uvidím, jestli si na něco dalšího udělám čas. Ale možná ani ne, protože tohle je stejně lepší vidět než číst.

Démanty všednosti (Přádná, Škapová, Cieslar)
Jestli se do konce října prokoušu těmi Diagnózami, tahle už konečně přijde na řadu.

Evžen Oněgin (A. S. Puškin)
Ne že bych uměla rusky, proto dvojjazyčné vydání nemám, jen neměli jiné v knihovně. I tak mě překvapilo, že je to docela bichle, i když si ji představím poloviční bez těch ruských stran. Ale tak jako tak bych to snad měla mít rychle...

Spalovač mrtvol (Ladislav Fuks)
Tímto bych chtěla zabít dvě mouchy jednou ranou - je to má četba na maturitu, zároveň bych to chtěla použít do psychologie. Těšila jsem se, jak budu dělat seminárku na davovou psychózu, nicméně tento rok máme zadání takové, že si máme vybrat beletrii, kde je hlavní postavou nějaký psychicky nemocný člověk a toho máme zkusit rozebrat a přijít na jeho onemocnění. Zkusím to s touto knihou i s tou následující a uvidím, jestli to bude to pravé ořechové. Možná nakonec sáhnu ještě po něčem jiném.

Vyhoďme ho z kola ven (Ken Kesey)
Toto je stejný případ, ale jelikož jsem u obou příběhů viděla už filmy, vím, o co jde, a nejsem si jistá, jestli z toho budu schopna napsat tu chtěnou seminárku. Zase počítám s tím, že v této knize bych si mohla vybrat i kupu vedlejších postav, kde bude jednodušší odhadnout jejich poruchy. Ale nevím. Uvidím.

Máte tip na nějakou knihu, kde je hlavní představitel psychicky nemocný, jehož nemoc by se dala snadno zpracovat do seminárky (a bylo by fajn, kdyby to nebyla dlouhá kniha)?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.