úterý 15. listopadu 2016

Seriálový tip #1 | Semestr

Nejsem seriálový typ - vůbec. Hrozně moc bych se na seriály koukat chtěla, mám dlouhý seznam těch, co bych chtěla zhlédnout, ale nedávám to, protože se jich bojím. Bojím se do nich investovat čas a energii. Filmy jsou v tomto případě pro mě bezpečnější. 
Nicméně jsem se začala koukat na jeden seriál, co mi doporučily holky ve škole. Normálně bych na ně nedala, protože my v minulosti doporučily Upíří deníky a Pretty Little Liars, nicméně s tímto se mi trefily do vkusu. Naprosto.

Semestr

Režie: Adam Sedlák
Scénář: Adam Sedlák, Ondřej Kopřiva
Kamera: Tomáš Sovinský
Hrají: Anna Linhartová, Jan Hofman, Eva Josefíková, Jan Cina

Synopse: Amálie je studentka filmových věd, žije se svojí mámou, miluje Berlín a svého kluka, co tam odjíždí na půlroku studovat. Damiánovi ale módní přitažlivost německé metropole nic neříká, stejně jako představa currywurstu, levného kebabu a hromady hipsterů na kolech. Budou sociální sítě stačit na udržení jejich vztahu? Zvládnou semestr? Šest měsíců v šesti dílech seriálu, který se odehrává pouze na plochách počítačů a telefonů. (Stream.cz)


ČSFD 69 %
Serialzone 70,7 %
Stream.cz 3 141 odběratelů

Když mě holky na tento seriál upozornily, napsala jsem si to do poznámek s tím, že se na to jednou možná podívám, kouknu na první díl, abych věděla, oč jde, ale pochybovala jsem, že bych se koukala dál. Jenže jsem ještě ten den měla čas, tak jsem si první díl pustila rovnou. A pak druhý a pak třetí.

Co mě na tom tak baví?
Za prvé to je tou formou - veškerý seriál, to jsou obrazovky počítačů nebo telefonů. Skype, internet, počítačové hry, filmy...
Za druhé to je přesné zachycení dnešní generace, což souvisí už s tou samotnou formou. Lidé si skypují, volají, přesto stíhají dělat milion dalších věcí na internetu, ale vlastně nestíhají, protože ztrácejí pozornost a nesoustředí se buď na to, co hledají, nebo na toho, kdo na ně mluví. A přesně takový je i tento seriál - ani vy nebudete stíhat dialogy zároveň se vším, co hrdinové na netu hledají.
Je to dost přesné, co se týče zachycení této mladé generace, přičemž to umí být jak alarmující, tak především vtipné. Vtip stoprocentně převládá. Já se směji a hihňám neustále - buď proto, že zkrátka něco vtipného řekli, ale většinou je to spíš proto, že se neskutečně poznávám v hlavních hrdinech. Já sama se ale velmi ztotožňuji s hlavní hrdinkou, protože ona studuje Filmová studia! Hned jsem si našla její profil na ČSFD a nemůžu se dočkat, až se příště zase zmíní o nějakém filmu nebo seriálu, co bych určitě měla vidět.
Na podobenství s dnešní generací, facebooku a 9gagu ale nemůže stát celý seriál - samozřejmě se tam odehrává i nějaký příběh. Sledujeme tedy především dva hlavní hrdiny, Amálii a Damiána, jak musí čelit vzájemnému odloučení, když Damián odjede na 6 měsíců do Berlína. K tomu má Amálie kamarádku, známou fashion a beauty blogerku/vlogerku, a gay kamaráda, jejichž vedlejší příběhy se nejspíš ještě rozjedou. Příběh sám o sobě je tedy dost banální a nijak originální, ale velmi mu napomáhá právě ta zmiňovaná forma a dost přesná a výstižná charakteristika mileniálů - jak toho, co dělají a hledají, tak toho, jak mluví.

Nejlepší seriál všech dob?
Tak to ani náhodou. Je to jen taková moderní hříčka mezi pořady na Stream.cz, ale je neskutečně zábavná a mírně návyková. Už teď se třesu na další díl, a to ne proto, že by to bylo tak zdařilé scénáristicky, ale proto, že mě to zkrátka baví. Není to skvost, není to quality TV, ale je to super záležitost. Ale pro mladé. Starší nejspíš nepochopí...

1 komentář:

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.