úterý 1. listopadu 2016

Wrap Up a TBR | ŘÍJEN 2016

Achjo, vůbec se to nezlepšilo. Knížky a já, to je letos bída. Můj život nabral jiný směr a neskutečně si užívám, co dělám, ale mrzí mě, že jsem z toho ty knížky vytlačila. Ale trápit se tím už asi nebudu a budu se naopak těšit, až jednou na ty knížky čas mít budu. A do té doby si budu užívat života... Nicméně skóre za říjen jsou rovné 2 knihy.

Přečtené knihy

Směšné lásky (Milan Kundera)
Tohle mě moc bavilo a těším se, až si někdy přečtu dalšího Kunderu, protože mě to moc zaujalo. Ne tolik stylem psaní, i když ten mi taky přišel fajn, ale spíš tím pohledem na věc, na život a jeho proměnu do slov. Vymýšlení příběhů o láskách, které nás dostávají do trapných, směšných situací, to, jak lidé dokážou být sami směšní zkrátka proto, že milují a nevědí si s tím rady. Fakt se mi to líbilo. 4/5

Diagnózy času - Český a slovenský poválečný film (Jan Lukeš)
Toto mě naopak nesmírně zklamalo, nejspíš právě proto, že je tato kniha považována za bibli české filmové historie/teorie, takový český Bordwell. Dějiny filmu se ovšem liší v mnohém - zachycují mnohem delší období (od samého počátku filmu), a to na celém světě! Zachycují hraný, animovaný i dokumentární film, nezapomínají na filmové experimenty a avantgardu - a přitom to zůstává čtivé, poutavé, plné informací a objektivní. Lukešovy Diagnózy času se soustředí na mnohem kratší úsek filmových dějin a pouze na území Česka a Slovenska, přesto nehorázně nudí, ohání se jen právními předpisy, rýpe do politických okolností a sází jeden subjektivní pohled za druhým, přičemž filmy samotné jsou tam zmíněné ve výčtech a nic moc nového se k nim nedozvíme. Samozřejmě že politika a společenské události jsou to hlavní, co se do českého a slovenského filmu po válce promítalo, ale Lukeš nepovídá tolik o tom, jak to ten film ovlivnilo, jako spíš nadává a je z něj cítit hořkost (nakolik může být pochopitelná, to mi prostě do odborné publikace nesedí). Pokud podává fakta, tak to jsou opravdu odkazy na právní spisy, což jsem očima přeskakovala. Nevím, co mi tato kniha vlastně dala. Možná jsem si lépe ujasnila, do které doby patří různé filmy, ale nic jiného z toho vlastně nemám... 2/5 

Rozečtené knihy
Islám (Šajch Fadlulláh Chajrí)
S touto knihou mám regulérní krizi, v říjnu jsem z ní nepřečetla ani stránku. Zasekla jsem se v historii, která mě moc nebaví. Radši bych se dozvídala o současnosti, i když chápu, že současnost je vždy pozůstatkem minulosti, kterou proto musíme pochopit. Nevím, ještě to s touto knihou zkusím, ale možná už to vzdám. Nebo si přečtu vybrané kapitoly...

On the Road (Jack Kerouac)
Tato kniha mě nehorázně baví, moc si ji užívám, ale čtu ji tak pomalu, protože ji čtu jen na cestě. Ne, že bych to původně plánovala, ono to tak nějak vyšlo, že jsem ji rozečetla na cestě a pak jsem na ni měla znovu čas zase až na cestě atd., až jsem si na to zvykla a jen na cestě mám z této knihy ten pravý požitek... Výborná je i bez toho, ale jakmile ji jednou takto zakusíte, nechcete ji jinak...

TBR


Tyto tituly nechám bez poznámky, jelikož jsem se o nich už zmiňovala v předešlých příspěvcích...

A co pěkného právě čtete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.