sobota 3. prosince 2016

Wrap Up a TBR | LISTOPAD 2016

Do maturity se to nezlepší a už jsem si to přiznala. Budu číst málo a pokud něco, tak maturitní a přijímačkovou četbu. Ale i tak mi přijde, že i té čtu málo. Například v listopadu jsem přečetla jen 2 knihy a ani jedna do těchto dvou kategorií nezapadá...


Přečtené knihy
Islám (Šajch Fadlulláh Chajrí)
Tuto knihu jsem už lehce nastínala ve svém článku o tom, proč čtu o islámu, ale ani tady se o ní moc nerozpovídám, protože o ní není tolik, co říct. Není to totiž příběh, je to literatura faktu, o islámu, jeho vzniku, historii, vývoji, o životě a tradicích muslimů. To byla část, která mě zajímala nejvíce a kvůli které jsem nakonec i ty dějiny přeskočila. Nepopírám jejich důležitost, ale číst mě to nebavilo. Se čtením o islámu nekončím, ale příště už si vyberu právě nějaké ty konkrétní příběhy a lidské osudy. 3/5

L'Histoire de Kiki Grabouille (Jeanne Willis)
Tohle je malinkatá knížečka s jednou básničkou a ilustracemi. Ležela mi doma od doby, co jsem ji v kvartě dostala na celostátním kole olympiády z francouzštiny, nepřečtená, protože se mi vždy zdála těžká ke čtení. Tentokrát jsem se ale do ní konečně pustila a zjistila jsem, že ačkoli je tam dost slovíček, co jsem v životě neslyšela a nevím, co znamenají, celkově je ta báseň velmi srozumitelná a jednoduchá. Nehodnotila bych ji však tak nadšeně, kdyby nebylo toho konce, který mě totálně rozsekal. Nečekala jsem ho a zmateně jsem otáčela stránku, protože jsem měla pocit, že to přeci ještě musí pokračovat. Ale nepokračovalo a bylo to geniální! 5/5 


Rozečtené knihy
On the Road (Jack Kerouac)
Tuhle knihu miluji a konečně jsem překonala blok, který mi nedovoloval ji číst jinde než na cestě. Už jsem se do ní pěkně začetla i ve škole pod lavicí a doma v posteli, takže už bych ji měla brzy dočíst, ačkoli mi v té angličtině dává docela zabrat...


TBR
Spalovač mrtvol (Ladislav Fuks)
Tuto knihu mám jednak číst na maturitu, ale také ji plánuji použít na svou seminárku z psychologie. Pro tu si máme vybrat nějakou beletrii, kde hlavní postava trpí nějakou psychickou poruchou a tu potom v seminárce popíšeme a rozebereme. Jelikož jsem viděla film, vím, co mě čeká, ale kdybych si s tou poruchou přeci jenom nevěděla rady a bylo to moc složité, sáhnu po té třetí knížce, co tu mám...

Démanty všednosti (Cieslar, Přádná, Škapová)
Už i v knihovně mi hubovali, že mám tuhle knihu doma příliš dlouho. Musím ji přečíst a musím ji vrátit. Ale je v ní opravdu hodně textu a to mě děsí...

Podivný případ se psem (Mark Haddon)
Momentálně toho mám ke čtení k maturitě a k přijímačkám tolik, že se mi upřímně nechce "ztrácet čas s knihou, kterou k tomu nepotřebuji" (dávám to do uvozovek, protože si nemyslím, že s knihou můžete doopravdy ztrácet čas a že by existovala nějaká nepotřebná kniha), ale pokud by pro mě byl Spalovač mrtvol příliš těžký k rozebrání v té seminárce, sáhnu po této knize, protože tam je diagnóza hlavního hrdiny jasná od začátku. A navíc si tuto knihu chci přečíst už dlouho.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.