úterý 10. ledna 2017

Na co se v lednu třesu

KNIHY
Světy na pokračování - Rozbor možností seriálového vyprávění
Radomír D. Kokeš
240 stran

Toto bych si chtěla přečíst jak čistě jen ze studijních důvodů, tak i z čisté zvědavosti ohledně autora. Možná ho znáte jako Douglase na jeho blogu nebo na ČSFD, kde je to jeden z mála opravdových odborníků a jeho komentáře mají hlavu a patu. Už předtím vydal jinou knihu - Rozbor filmu -, kterou bych si taky chtěla přečíst, ale podobných existuje více, ale nic teoretického o seriálech jsem ještě nečetla, takže se více těším na tuto, a protože je Douglas fanoušek Doctora Who, mohla bych se i jeho v této knize nabažit!

Tulák po hvězdách
Jack London
Knihy Omega, 264 stran

Od Jacka Londona si chci přečíst více knížek, ale o této měla má kamarádka nedávno referát ve škole a neskutečně mě zaujala. Vypadá to na velmi drsný, krutý příběh, ale se snovým světem a snad i nějakou dávkou naděje. Vypadá to děsivě, ale skvěle a moc se na to těším.


Mischling
Konar Affinity
Odeon, 392 stran

Asi bych neměla tolik zájem o další příběh z koncentračního tábora, ale Odeon je tak nějak vždycky sázka na jistotu nebo minimálně na zajímavý moderní příběh, který byste nečekali. Proto si to přeci jenom nenechám ujít.



Proč je v umění tolik nahých lidí a další zásadní otázky o umění
Susie Hodgeová
Universum, 96 stran

Toto je sice určeno pro děti, ale když jsem si přečetla v anotaci, které otázky by zde měly být zodpovězeny, hned jsem si to chtěla přečíst taky. Protože já umění miluji, ale pořádně nevím, jak ho interpretovat a stále neznám odpovědi na dost zásadní otázky - třeba na tu jednu v názvu samotném...


FILMY
Miluji tě modře
Miroslav Šmídmajer
Česko, 2017

Mohla by to být další nepovedená romantika z českého prostředí, ALE je tu několik velkých ALE. Autorem scénáře je totiž Jaroslav Papoušek (ten samý, co spolupracoval na scénářích s Formanem) a odehrává se to v uměleckém prostředí, což mě velmi láká. Tak uvidíme, jak to dopadne...


Psí poslání
Lasse Hallström
USA, 2017

O tomto filmu jsem již mluvila jako o jednom z nejočekávanějších pro tento rok, protože si myslím, že to bude neskutečně působivá citová vydíračka. A neskutečně se na ni těším!




Spojenci
Robert Zemeckis
USA, 2016

O tomto filmu se mluví jako o tzv. oscar bait, což jsou filmy, které se očividně snaží dostat na Oscary, ale nezvládnou to, protože se zkrátka snaží tak moc, až ty filmy za moc nestojí. Robert Zemeckis je ale osvědčené jméno a v hlavních rolích s Marion Cotillard a Bradem Pittem to nemůže být přešlap úplně vedle. 


Viva
Paddy Breathnach
Irsko/Kuba, 2015

Už dva roky starý film se dostává teprve k nám a velmi mě zaujal pro svůj původ - irsko-kubánský film jsem doopravdy ještě neviděla. Zároveň se na Kubě odehrává, což může být úžasné, a pojednává o sice ne tolik originálním tématu, ale mohlo by být zajímavě zpracováno alespoň díky té exotičnosti. Zároveň dost věřím distribuční společnosti Artcam, která k nám dostává velmi zajímavé tituly.

Rozpolcený
M. Night Shyamalan
USA, 2017

Další z mých nejočekávanějších filmů roku. Tentokrát jde především o Jamese McAvoye, na jehož výkon se neskutečně těším, ale také o předpovídaný návrat M. Night Shyamalana. Vykoupí se tímto filmem konečně, nebo to nebude další krok vedle? Už jen kvůli Jamesovi doufám, že ne.


Strnadovi
Helena Třeštíková
Česko, 2017

Nový časosběrný dokument známé české dokumentaristky by měl zachycovat 35 let života rodiny Strnadových. Není to šílené? Je možné, že to nebude nic objevného, ale ta působivost tolika let před kamerou je prostě neskutečná...


Kluci
Alexandra-Therese Keining
Švédsko, 2015

Podívejte se na trailer tohoto filmu, protože je dost zvláštní, ale když si přečtete, o čem má tento film být, bude vám to hned jasnější. Ten námět zní zajímavě, uvidíme však, jak bude uchopen a využit, ale nějaký švédský thriller bych si klidně ráda dala...


Odysea
Jérôme Salle
Francie, 2016

Mořské prostředí mě moc nenalákalo v Životě pod vodou, ale jenom trailer tohoto filmu mě zaujal pořádně. Nikdy jsem se o kapitána Cousteaua nijak zvlášť nezajímala, ale tento film chci doopravdy vidět. Bude to spíš vztahové, rodinné drama, ale s úžasnými podmořskými záběry.


Proč právě on?
John Hamburg
USA, 2016

Nové americké komedie už pro mě také nejsou žádné velké taháky, ale na tuto jsem slyšela už pár docela nadšených ohlasů a samotnou mě zajímá film, kde je Bryan Cranston a James Franco. Podle traileru to vypadá klasicky - dobré i trapné vtipy, je vám naprosto jasné, jak to dopadne, ale i tak se na to svým způsobem těšíte. Takže ano, jsem zvědavá.

Agnus dei
Anne Fontaine
Francie/Polsko, 2016

Toto vypadá velmi zajímavě a drsně po příběhové stránce. Francie je osvědčená filmová země, ale Polsko je výborné zrovna tak, i když my Češi se mu stále vyhýbáme...




La La Land
Damien Chazelle
USA, 2016

I možná pro mnohé z vás je toto tak trochu filmová událost roku. Já klasické americké muzikály miluji, zbožňuju Whiplash, Ryan Gosling už dlouho patří mezi mé filmové "crushe" a Emmu Stone mám ráda zrovna tak, navíc se to prý hodně povedlo, takže já se už nemůžu dočkat a zkusím se na to dostat už tento víkend...


Paterson
Jim Jarmusch
USA/Německo/Francie, 2016

Tento film jsem chtěla vidět už v Karlových Varech, ale nedostala jsem se na něj. S tvorbou Jima Jarmusche se chci seznámit už také delší dobu a o Patersonovi zatím všichni jenom básní, takže to musí být neskutečné, i když stále nevím, co čekat, jelikož neznám režisérův styl. Musí to být ale opravdu něco!


David Bowie je...
Hamish Hamilton, Katy Mullan
VB, 2013

David Bowie byl, je a bude jeden z mých nejoblíbenějších interpretů, protože jeho hudba je výborná, zvláštní a excentrická, plná života. Moc ráda bych se podívala i na tento dokument, který se k nám dostal v souvislosti s tak smutnou událostí, jako je výročí jeho smrti. Minulý rok nás zasáhlo mnoho tragických úmrtí, ale David Bowie byl pro mě nejspíš tím nejbolestnějším (a jeden z důvodů proč je hodně sobecký - nestihla jsem zajít na jeho koncert...).


UDÁLOSTI
Maturitní a jiné plesy
Začíná nám úžasná plesová sezóna. Já plesy miluji, ale je to dost podmíněné tím, že máte s kým jít. Protože ples může být sebelepší, ale pokud tam nejste se správnými lidmi, je vám to k prdu. Naopak i ta nejspackanější organizace může být nejlepším plesem vašeho života, pokud si to tam užijete díky super lidem. Takže já ještě uvidím, jak celou plesovou sezónu letos zhodnotím...



Divočina pro Šumavu - výstava fotografií (18. ledna - 1. února, Praha)
Už jsem vás tu lákala na naši benefiční akci, ale jelikož to má nejspíš většina z vás příliš daleko, zvu vás do Prahy na jinou benefiční akci, kterou nicméně pořádají naši kamarádi Dobro-druzi, tentokrát dva pražští gymnazisté. Rozhodli se podpořit snažení Hnutí Duha na Šumavě, jejich zájmem jsou tedy lesy a tamní příroda. Jsou úžasní, jsou vtipní a jejich výstava fotografií profesionálních i amatérských fotografů bude prostě skvělá a určitě na ni zajděte!

Harry Potter In Concert (28. ledna, Praha)
Toto bylo na Vánoce velké překvapení a jeden z nejlepších dárků, co jsem dostala. Mám dva volňásky na koncert s promítáním Kamene mudrců a pojedu se svým koncertovým parťákem (bráchou) a neskutečně se těším, protože jsme spolu na těch filmech vyrostli a oba je máme rádi, i když on není takový fanatik jako já. Hudba Johna Williamse naživo, to bude prostě něco!

A na co se nejvíce třesete vy?

2 komentáře:

  1. Na Mischling se taky chystám, ráda čtu příběhy z 2. světové války. A La la land byla naprostá pecka! Miluju ten film. Už od první scény v kině jsem věděla, že ho budu milovat. Whiplash se mi taky zaryl do paměti, ale la la land ještě víc. A Ryana Gosslinga a Emmu Stone zbožňuju také. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už jsem taky viděla a máš naprostou pravdu - je to úžasný film! :)

      Vymazat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.