čtvrtek 5. ledna 2017

TOP 10 | Mé oblíbené filmové soundtracky #3

1) Demain (2015)
Toto je francouzský dokument o tom, jak vyřešit globální problémy, které by se mohly objevit nebo které se už objevují. Je krásně natočený, k tomu je ale především neskutečně pozitivní, nedeprimuje, ale spíš vás namotivuje k tomu, abyste něco začali dělat, protože on vám ukáže cestu. K tomu je ale doplněn úžasnými písničkami, které dotváří jeho pozitivní atmosféru.


2) Bratříčku, kde jsi? (2000)
Tento film se často objevuje v žebříčcích nejlepších filmových soundtracků, protože představuje to nejlepší z amerického jihu, tedy jejich tradiční jižanský folk-rock a country. A já mám takovou hudbu ráda, nicméně tady jde i o to, že se to nesmírně k celému filmu hodí.


3) Frank (2014)
Frank, to je úžasný indie film o indie hudbě a celé té indie kultuře, která se vám může a nemusí líbit. Mně se líbí velmi, ačkoli vím, že i ta umí být dost pozérská. Nicméně Frank to pojal výborně. Ty písničky jsou skvělé samy o sobě, ale patří k celkovému vyznění filmu, protože se nebrání určitě ironii a nadhledu.


4) Pán prstenů (2001-2003)
Celou trilogii provází hudba Howarda Shorea, která je stejně tak epická jako samotný film. Dotváří jeho příběh a nevšimnete si jí, pokud si jí nemáte všimnout, což je přesně to, čeho by filmová hudba měla dosáhnout. Moc ráda ji však poslouchám i bez filmu a úplně nejradši se u ní učím.


5) Mafiáni (1990)
Pokud se nepletu - a opravte mě, pokud ano -, Mafiáni jsou zasazeni do 50. let v Americe. K tomu nepatří jenom styl oblékání a fascinace gangstery, ale úžasná 50s muzika, která předznamenala tolik úžasná 60. léta, která se už během padesátek zrodila. A Mafiáni tohle skvěle reflektují nejenom skrz tak úchvatný film, ale i skvěle vybranou hudbu, kde najdete obrovské hity, které vás prostě donutí si ten film užívat o to víc!


6) Imaginární lásky (2010)
Tohle je zase naprosto jiný případ. Imaginární lásky nejsou jako nic jiného, co jsem kdy předtím viděla. Je to naprosto jinak natočené, podané stylisticky i narativně, je to jinačí s ohledem na humor, herce, příběh a samozřejmě i hudbu. Není to nic, co bych normálně poslouchala, ale během sledování filmu jsem si jeho hudební doprovod neskutečně užívala. Protože je zvláštní, jiný, ale k tomu filmu pasuje jak p-del na mísu...


7) Život pod vodou (2004)
I když si mě tento film nezískal celkově tolik jako ostatní filmy Wese Andersona, totálně se mi trefil do vkusu svým výběrem hudby, která se mimo instrumentálních kousků skládá především z písní Davida Bowieho nebo jeho písní přezpívaných do portugalštiny, což bylo překvapivě naprosto úžasné a znělo to parádně.


8) Vlasy (1979)
Tady ani není třeba o tom dlouze hovořit - prostě hippies + šedesátková hudba = instalove!


9) Lásky jedné plavovlásky (1965)
A jsem neskutečně ráda, že vám zde můžu představit další objev mezi soundtracky českých filmů, protože to se stává opravdu zřídka, že by se mi český soundtrack líbil nebo že bych si ho vůbec všimla. Tohle je ovšem film se skvělými českými písničkami, kterými se to tam opravdu hemžilo, a fakt se mi to moc líbilo!


10) Švýcarák (2016)
Tenhle film by měl jít do české distribuce, podle mě by to zvládl, a pokud by se distributoři trochu vynasnažili s reklamou, myslím, že své publikum by si to našlo a rychle by se rozkřiklo, jak střelená a skvělá je to komedie. Co mi ale ještě zůstalo z promítání v paměti je ta neskutečná hudba, která film doplňuje. Je stejně prdlá a zvláštní a úžasná.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.