pondělí 2. ledna 2017

Wrap Up a TBR | PROSINEC 2016

V prosinci jsem se konečně dostala přes tu prokletou hranici 2 knih, ale bohužel jsem to vytáhla jen na 3 knihy celkem. Přes Vánoce jsem sice měla čas číst více, ale dělala jsem místo toho jiné věci. Ale přesto se těším, až vám konečně popovídám o tom, co jsem přečetla, protože to byly skvělé kousky.

Přečtené knihy
On the Road (Jack Kerouac)
Konečně jsem přelouskala tuhle nádheru. Trvalo mi to dlouho ne proto, že by mě to nebavilo - ono mi to totiž přišlo geniální. Nicméně to bylo docela těžké čtení v angličtině a přeci jenom to není zrovna krátká knížka na to, že nemá žádnou zápletku. Je to ale úžasně lidské a živelné a tolikrát jsem se v tom sama viděla, protože je to prostě o životě, esenci bytí, svobodě, což jsou věci, kterým rozumím aniž bych musela žít promiskuitně nebo se topit v drogách a jiných potížích. Takže podle mě je tahle kniha naprosto univerzální a vážně mi hodně dala. 5/5

Spalovač mrtvol (Ladislav Fuks)
Filmové zpracování považuji za jeden z nejlepších československých filmů, a proto jsem se i velmi těšila na knižní originál, který mě velmi překvapil. Nebo spíš naopak mě překvapil film, jak je knize věrný. Některé scény se tam možná nedostaly, ale celkový tón a atmosféra jsou tak totožné, jak jen toho lze dosáhnout. Pan Kopfrkingl na mě z knihy působil stejně jako Hrušínský na plátně, zkrátka mi to učarovalo stejně jako film svou hororovou atmosférou a syrovostí. Nicméně seminární práci z psychologie jsem na to schopna napsat nebyla. 5/5

Podivný případ se psem (Mark Haddon)
Proto přišla na řadu tato kniha, kterou jsem měla během dne přečtenou, a ještě ten samý den jsem stihla napsat seminární práci. Ta spočívá v tom, že si máme vybrat beletrii, kde hlavní hrdina trpí nějakou psychickou poruchou. Naším úkolem je ji diagnostikovat, popsat a zkusit vymyslet léčebný postup. S touto knihou byl tento úkol naprosto jednoduchý. Jednak je tam stav hlavního hrdiny krásně popsán, jednak je ta kniha výborná a krásně se čte. Ten příběh je poutavý, zpočátku vtipný, poté dost dramatický a vážný. Velmi mě to bavilo a poměrně i zasáhlo. Moc bych si přála vidět divadelní zpracování, protože to musí být opravdu pěkné. 4/5

Rozečtené knihy
Démanty všednosti: Český a slovenský film 60. let - Kapitoly o nové vlně (Přádná, Škapová, Cieslar)
Konečně jsem se dokopala i k této knize a slibně v ní postupuji, protože ačkoli tam je hrozně moc textu, docela mě to baví číst - na rozdíl od Diagnóz času, kde bylo podstatně víc obrazového materiálu a méně textu větším písmem, ale přesto mě to nebavilo. Tohle je napsáno odborně, ale také srozumitelně, takže se čtením nemám problémy a čas od času si to vyloženě užívám, protože některé části jsou opravdu zajímavé.

TBR
Umění filmu (Bordwell, Thompsonová)
Souběžně s tím ale budu muset rozečíst tuhle nádheru, protože je to velká kniha a je to priorita. Nicméně tuhle už nemusím vracet do žádné knihovny (na rozdíl od Démantů všednosti), protože jsem si ji koupila od jedné báječné slečny - tohle je totiž nepoříditelná kniha - jen do toho, zkuste ji někde sehnat! Mně to trvalo skoro rok... Ale konečně ji mám a neskutečně se na ni těším.

Dobytí severního pólu (Cimrman, Smoljak, Svěrák)
Stále váhám, jestli to má vůbec cenu číst - nestačí se na to podívat? Asi uvidím, jak budu stíhat...

Evžen Oněgin (A. S. Puškin)
A tohle je poslední kniha, kterou budu muset k maturitě číst. A budu mít hotovo. Vyhoďme ho z kola ven jsem nakonec vypustila a místo toho si tam opravdu dám Lásku za časů cholery, i když jsem původně myslela, že ne. Na Puškina se ale těším, protože očekávám, že to bude výborné!

A co hezkého jste na konci roku přečetli Vy? Na které knihy se nejvíce těšíte?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.