středa 1. února 2017

Wrap Up a TBR | LEDEN 2017

Myslela jsem si, že leden skončí bez jediné přečtené knihy, přestože jsem dvě knihy četla po celý leden prakticky každý den. Nicméně to byly náročné a dlouhé knihy, proto jsem ani nečekala, že bych je stihla dočíst včas. Jednu jsem však stihla 30. ledna, tu druhou o den později, takže vám nyní můžu představit tyto dvě knihy, s kterými jsem strávila celý měsíc.


Přečtené knihy
Umění filmu: Úvod do studia formy a stylu - Thompsonová, Bordwell
Tohle je bible filmových studentů, ale mohlo by to být zajímavé i pro člověka, který se jen trochu více zajímá o film nebo nad ním někdy trochu více přemýšlel. Je to totiž suprově napsané - je to čtivé, poměrně poutavé, pochopitelné, jednoduché, přesto tam máte použity všechny odborné pojmy a termíny. Otevřelo mi to oči o spoustě filmech, mnohé jsem pochopila, ale určitě se ze mě nestal po jednom přečtení odborník. Více jak 60 % si toho nepamatuji, ale když teď koukám na nějaký film, občas si vzpomenu na něco, o čem jsem tam četla, a hned se na ten snímek dívám jinak. K této knize se budu v budoucnu určitě ještě vracet. 5/5

Démanty všednosti: Český a slovenský film 60. let - Kapitoly o nové vlně - Přádná, Cieslar, Škapová
Tohle je jazykově od Umění filmu naprosto rozdílné - Češi jako by se chtěli předvést, ukázat, a tak používají nejenom kupu (podle mě až zbytečných) termínů, cizích slov, ale i latinských frází a spojení, které nepatří mezi ty, co se běžně používají. Přetéká to přejatými nebo zcela cizími slovy tak, že občas je potřeba některé věty opravdu číst několikrát, abyste pochopili, co tím chtěl básník říci, a někdy to možná ani nepochopíte. Celkově ta stavba vět a dlouhá souvětí jsou někdy opravdu až zbytečně složité. Chápu, že je to odborná kniha, ale to je i Umění filmu, neuznávanější filmová učebnice na světě, a vystačila si se srozumitelným jazykem. I tak mě ale Démanty všednosti bavily - mnohem více než Diagnózy času Jana Lukeše - a také mi toho hodně daly, především nové pohledy na české filmy, i když jsem se často přistihla, že jsem s autory občas v jejich názorech na některé prvky z jednotlivých filmů nesouhlasila. Přečetla jsem tedy jen texty Stanislavy Přádné a Zdeny Škapové, zbývající dva od Jiřího Cieslara a Jana Svobody mi pro mě přišly v tuto chvíli už zbytečné, ale v budoucnu se k nim ještě třeba vrátím. 4/5

TBR
Evžen Oněgin - A. S. Puškin
Únor chci věnovat dočtení posledních dvou knih, které mi k maturitě přečíst zbývá. Myslím, že Evžen Oněgin a Kytice jsou mou jedinou poezií na seznamu, což je povinné minimum. Opravdu jsem si poezií nechtěla přidělávat práci a spíš jsem vsadila na dramata. Doufám však, že mě to bude bavit, abych pak nemusela číst ještě něco dalšího.

Dobytí severního pólu - Cimrman, Svěrák, Smoljak
Z úst učitelky na češtinu jsem slyšela, že není podvod, když se na to jenom podívám a ani to nebudu číst, takže tady se asi opravdu s tím čtením už zdržovat nebudu. Budu se jen těšit!

Kytice, 451 stupňů Fahrenheita, Farma zvířat, R.U.R., Petr a Lucie, Modlitba pro Kateřinu Horowitzovou
Toto jsou všechno knihy, které jsem již k maturitě četla - bohužel mám však pocit, že bych si je měla oživit, i když jsem některé z nich četla poměrně nedávno (Petr a Lucie, 451 stupňů Fahrenheita). Dávno tomu již Kytici, R.U.R., ale úplně nejvíce dozadu jsem četla Modlitbu pro Kateřinu Horowitzovou, nad kterou teď uvažuji, proč jsem si ji na ten seznam dávala, když už ani nevím, jak se mi to líbilo... Tu si budu muset přečíst zcela určitě.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.