neděle 5. března 2017

Na co se v březnu třesu

KNIHY
Amerikána
Chimamanda Ngozi Adichieová
Host, 552 stran

O této knize se už dlouho mluví v zahraničí a mě velmi zaujala jednak tím, že o ní lidé mluví opravdu velice kladně, ale zároveň mě zaujal i svým tématem. Jde o imigraci, a to z Nigérie do USA, ale zároveň by mělo jít o klasické vztahové drama, na nás by však mohlo působit poměrně exoticky, takže na to se těším moc.


Opozdilec
Dimitri Verhulst
Odeon, 128 stran

Z této knížky jsem velmi nervózní, tedy z jejího námětu, protože to je jedna z věcí, která mě skutečně děsí. Předstírat duševní poruchu tak dobře, že nakonec vám nikdo neuvěří, až jim budete vykládat, že jste to předstírali. To mi přijde naprosto hrozné a nemůžu z těchto představ spát. Takže bych si to ráda přečetla, ale asi mi to neudělá úplně dobře...

Rekviem za Pluto
Adam Chromý
Plus, 176 stran

Že jsem si této knihy vůbec všimla, za to může obálka - jednoduchá, dětinská, ale mně se líbí. Pak mě zaujal ten název, protože prostě chudák Pluto, to těm vědcům nikdy nezapomeneme. Plus to ještě napsal český autor, což je taky můj velký rest - tedy že nečtu české knihy. Dále ale i podle anotace mě to zaujalo, i když půjde asi o prachobyčejné vztahové drama, ale víte co - to já prostě můžu...


FILMY
Logan: Wolverine
James Mangold
USA, 2017

Pro mě jeden z nejočekávanějších filmů roku (i když zrovna tento byl očekáván milióny fanoušků po celém světě), protože X-Meni, to jsou mí nejoblíbenější superhrdinové, mé oblíbené marvelovské filmy, Hugh Jackman je můj oblíbený herec a Wolverine je vedle Profesora X můj oblíbený X-Men. Navíc už podle traileru se Logan tvářil skvěle (ehm, nemohla za to jen má oblíbená hudba v traileru použitá, ehm) a teď sbírá neuvěřitelná hodnocení a chválu. Na tohle se opravu neskutečně těším a doufám, že se do kina dostanu...

Amadeus
Miloš Forman
USA, 1984

Film, který udělal z Formana legendu, jsem už jednou necelý viděla. Koukali jsme na to ve škole a myslím, že jsme stihli dvě třetiny, ale zbytek už jsme nedokoukali a já jsem se k tomu od té doby také nedostala. Což je dost velká ostuda, když povážíme, že chci jít studovat film a tohle je největší film našeho nejslavnějšího režiséra. Nevím, jestli se na to do kina dostanu, ale je to pro mě alespoň taková připomínka, že tohle bych opravdu už měla dohnat...

Nechte zpívat Mišíka
Jitka Němcová
Česko, 2017

Já mám Vladimíra Mišíka hrozně ráda, i když za to může asi nejvíc písnička Sluneční hrob a kapela Blue Effect, ale to na tom nic nemění. Tenhle dokument vypadá, že bude docela zábavný, ale lehce bizarní, tak snad to nebude úplná fraška...



Masaryk
Julius Ševčík
Česko/Slovensko, 2017

Když jsem minulý rok viděla poprvé trailer na tento film, byla jsem nadšená, protože se mi líbilo, jak byl ten trailer vystavěný, a získala jsem pocit, že to bude zase jednou dobrý film. A asi jsem se spletla, protože na Berlinale ho úplně rozcupovali. Zato v Čechách se mu zatím docela daří, takže to asi bude líbivý film, ale kvalitativně asi ne moc na výši...

Kráska a zvíře
Bill Condon
USA, 2017

Další z mých nejočekávanějších titulů letoška, a to hned z několika důvodů - původní Kráska a zvíře je má nejoblíbenější princeznovská disneyovka, Emma Watson, Ian McKellen, Stanley Tucci a ten nejdůležitější - Ewan McGregor. Bohužel jsem ale už slyšela první ohlasy a ty nejsou moc nadšené, spíš si nové zpracování dost podávají, tak z toho mám trochu strach...

Díra v hlavě
Robert Kirchhoff
Slovensko/Česko, 2016

O utrpení Romů v koncentračních táborech se ví, ale nemluví. I já vím o tom, že tam trpěli stejně jako Židé, ale žádnou zvláštní pozornost jsem tomu nepřikládala a vlastně tomu nikdo nikdy zvláštní pozornost nevěnoval. Proto mě zaujal tento dokument, který se tu hrůzu snaží odkrýt. A jsem na to docela zvědavá...

Rande naslepo
Marc Rothemund
Německo, 2017

Tak neřekla bych, že by mě kdy tak zaujala nějaká německá romantická komedie, ale tahle vypadá vážně roztomile. Samotný příběh asi nebude kdovíjak originální, ale ozvláštní to aspoň ten námět, na kterém je už z traileru patrné, že povede k mnoha úsměvným situacím. A jestli ten zbytek bude jen příjemná romantická komedie a nic víc? I to občas stačí...

Lví žena
Vibeke Idsøe
Norsko, 2016

Trailer k tomuto filmu vypadá velkolepě a hned jsem z něj pocítila tu odvahu, hrdost a podstatu lidství, ale na můj vkus prozrazuje až příliš mnoho, a tak se bojím, kolik překvapení na nás ve filmu vůbec zůstalo. Věřím ale, že to bude svým způsobem zajímavé a poutavé.


Volání netvora: Příběh života
J. A. Bayona
USA/Španělsko, 2016

Tento film vyvolal nadšené reakce už minulý rok ve Španělsku, ale zbytkem světa prošel bez povšimnutí nebo se do širší distribuce dostává možná až teď stejně jako k nám. Já se ale velmi těším, protože Nessovo Volání netvora je umělecké dílo vizuální i příběhové, ale i film si zatím vysloužil nadšené ohlasy, takže pevně věřím, že nějaká adaptace zase jednou vyšla...

Úkryt v zoo
Niki Caro
USA, 2017

Musím se přiznat, že toto téma na mě působí už trochu ohraně - druhá světová válka, židé, holocaust, ukrývání židů atd. Nicméně se tento film natáčel v Praze, hraje tam Jessica Chastain, Daniel Brühl, které mám ráda, a objeví se tam i pár českých tváří. Koneckonců by to nakonec mohla být příjemný historický film, ale pochybuji, že do tohoto žánru přinese něco nového. Jen doufám, že se to nezmění v hrozné melodrama.

Popírání holocaustu
Mick Jackson
USA/VB, 2016

Nevím, co se to zase roztrhlo za pytel s filmy o druhé světové, ale dobře - tady je máme. Nicméně tento na mě konečně působí zase trochu zajímavě, protože na to pohlíží trochu jinak. Popírání holocaustu je sice (s prominutím) debilní český název, ale je to něco, co mě fascinuje - jak to někdo může popřít? Takže tento film by mi to konečně mohl ukázat. Navíc zde hrají mí oblíbení Andrew Scott, Tom Wilkinson, Timothy Spall (který zhubl k nepoznání) a Rachel Weisz také není vůbec špatná. Hodnocení to bohužel nemá kdovíjaká, ale působí to na mě zajímavě.

Mžitky
Andrzej Wajda
Polsko, 2016

Poslední film legendární režiséra Andrzeje Wajdy, který minulý rok zemřel. Já jsem od něj stále nic neviděla, ale tato novinka mě docela zaujala. Přestože mám ráda umění, o Wladyslwu Strzeminskim jsem ještě neslyšela, ale jeho portrét v podobě tohoto filmu vypadá docela působivě. S pevnou Wajdovou režií by to mohlo být opravdu něco!


UDÁLOSTI
Přes překážky ke hvězdám (24. a 25. března, Rychnov nad Kněžnou)
Poslední půlrok se nesl v duchu pořádání této benefiční akce, což je asi největší věc, co jsem doposud rozjela a na kterou snad po jejím skončení budu doopravdy pyšná. Samozřejmě vás na ni všechny srdečně zvu. Budete si moci koupit módní doplňky a knihy na bazaru (za opravdu minimální ceny), navštívit můžete přednášku Ladislava Zibury, Dr. Freje, Jiřího a Aleny Márových, Rudolfa Krautschneidera nebo zajít na taneční vystoupení skupiny Marly nebo koncert Ondřeje Rumla. Bude to opravdu velké a měla bych radost, kdybyste se u nás zastavili!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.