sobota 4. března 2017

Wrap Up a TBR | ÚNOR 2017

Za únor mám jeden z nejlepších výsledků za poslední dobu. Dělá to rovné 3 knihy, což je sice stále žalostně smutné, ale holt mi času ubývá a maturita se blíží. I právě proto se přečtené knihy drží v maturitním duchu...


Přečtené knihy
Evžen Oněgin - Alexandr Sergejevič Puškin
Kamarádka tuhle knížku miluje a jí se líbí málokterá kniha/film/seriál, takže jsem se na to doopravdy těšila a byla jsem zvědavá, co ji na tom tak zaujalo. Musím říct, že to bylo doopravdy čtivé, hravé a stránky vám příjemně ubíhají pod očima, protože ve verších ten příběh zkrátka utíká rychleji, i kdyby vás nebavil. Ale mě bavil. I s tím, jak autor často vstupuje do příběhu, odběhne od tématu a pohrává si se čtenářem. To mi sice přišlo zábavné, ale občas mě to i vytáčelo, hlavně když jsem chtěla vědět, jak to dopadne s Oněginem a Taťánou. Přesto jsem si takto legendární romantický příběh představovala ještě trochu jinak a nakonec to na mě tolik nezapůsobilo po příběhové nebo emocionální stránce, ale opravdu se mi to líbilo a je to napsáno zkrátka vytříbeně, takže proto dávám 4/5.

Kytice - Karel Jaromír Erben
Tohle je určitě jedna z mých nejoblíbenějších českých knih a asi i úplně nejoblíbenější česká klasika. Kytici jsem četla už potřetí a pokaždé mě něčím dostane. Líbí se mi její tajuplnost, hororovost, pohádkovost, přesto zasazení do českých zemí, reálií. Nemůžu uvěřit, že u nás vyšlo něco tak mýtického, čtivého, nádherného, a přesto tak strašidelného, znepokojivého a nechutného. Tyhle básničky mě neskutečně baví a pokaždé se mi dostanou pod kůži, až z nich skoro nemůžu spát. Tohle je prostě peckovní sbírka. 5/5

R. U. R. - Karel Čapek
Od Čapka toho zatím moc načteného nemám a je to ostuda, kterou snad ze sebe brzy smyji, protože se mi od něj zatím líbila tato hra i Povídky z jedné kapsy, což je zatím vše, co od něj znám. R. U. R. jsem četla už podruhé, ale tentokrát to na mě asi zapůsobilo mnohem víc, protože jsem starší a asi jsem to lépe pochopila a vstřebala. Ten příběh se dnes už nejeví tak originálně, protože na stejné brdo už dnes máme tunu dalších variací, ale ve své době to muselo být průlomové. Ale i dnes to působí nadčasově, je to alarmující a fascinující, jak Čapek celou tu situaci odhadl. Nejvíce mě bavilo poslední dějství, kdy šlo konečně do tuhého, do té doby se mi to zdálo občas nudné, zdlouhavé (i když i předehra je skvělá!), i když vtipné a ty dialogy jsou nápadité. Líbí se mi i ta interakce mezi postavami, ale když se konečně něco začalo dít, začalo mě to doopravdy bavit. Ale jednou bych tohle chtěla vidět na divadle, to musí být hned jiný zážitek! 4,5/5 


Rozečtené knihy
Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou - Arnošt Lustig
Tohle čtu už také podruhé a nejvíce to spěchalo, protože zbytek maturitní četby si jakž takž pamatuji, ale Modlitba se mi z paměti docela vytratila, takže jsem si ji musela přečíst znovu. Tentokrát jsem se toho trochu bála, ale nakonec se mi to čte dobře a některé ty popisy jsou až nečekaně drsné a naturalistické, takže je to i dost fascinující. Těším se, jak to bude pokračovat...


TBR
451 stupňů Fahrenheita - Ray Bradbury
Farma zvířat - George Orwell
Petr a Lucie - Romain Rolland
Z těchto tří asi nejméně spěchá Bradbury, ale určitě bych si měla oživit Farmu zvířat a Petra a Lucii. Obě knihy se mi neskutečně líbily, když jsem je četla prvně, ale přečetla jsem je v takové rychlosti, že mi v jasně v paměti tak dlouho nezůstaly. S tím si jít ale k maturitě netroufnu, takže si je pro jistotu oživím...

Co pěkného čtete vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem moc vděčná za každý komentář. Děkuji.